FACESTARAutotestVolvo XC90: Alfasamec ze Severu s novou tváří zná recept na dlouhověkost...

Volvo XC90: Alfasamec ze Severu s novou tváří zná recept na dlouhověkost a bezpečí za volantem

Volvo XC90 přineslo doslova svěží vítr do prémiového segmentu vozů SUV. Jeho vizáž poutá snad nejvíc z uvedené nabídky vozů. My jsme dostali jedinečnou možnost otestovat mild-hybridní variantu sedmimístného SUV Volvo XC90. Testovaná verze s označením B6, kde nechyběl paket Polestar Engineered, který rozhodně stojí za pozornost.

Nebude to dlouho trvat a Volvo přejde na čistě elektrické modely a stane se tak plně elektrickou značkou. Volvo XC90 je krásné a velké auto, které nabídne luxus a absolutní pohodu na palubě. Což je přesně to, co člověk od Volva očekává. 

Do týdenního testování jsme dostali model XC90 B6 v plné palbě, ze kterého se nám nechtělo vůbec vystupovat. Kvalita vozu a také paket Polestar Engineered, který je dostupný hned pro několik motorizací svedčí o exkluzivitě. Základ motorizace B6 tvoří dvoulitrový benzinový čtyřválec s mild-hybridní technologií, turbodmychadlem i kompresorem. Výsledných 300 koní (220 kW) a 420 newtonmetrů se přenáší na cesty díky osmistupňové automatické převodovce, stejně tak i pohon všech čtyř kol.

Díky designu Thomase Ingelnatha, který stojí za vůbec prvním modelem XC 90, tento vůz jednoznačně patři do segmentu TOP a nezapadá jako konkurence, od něj by se mnozí mohli učit nadčasovosti. Vůz kategorie luxusní SUV, kam Volvo XC90 nepochybně patří, si zájemce kupuje kvůli kombinaci luxusu, vnitřní variability a zvýšené průchodnosti terénem.

Severský minimalismus

Komfortní nastavení zajistí, aby se celá posádka cítíila, jako v luxusním hotelu. Velkou pochvalu si právě zaslouží designéři za provedené čalounění a celkové obložení interiéru. Špičková je rovněž audiosoustava Bowers & Wilkins, jejíž zvuk patří k tomu nejlepšímu, co je na trhu dostupný. Nikde nic nevrže, neodstává a ta rozměrná panoramatická střecha tomu dodá na eleganci. Volba materiálů jako hliník se šedě mořeným dřevem dodávají interiéru řádný šmrnc a glanc.

Výrobce také v rámci většího soukromí nabízí možnost využít manuálně výsuvné roletky v bočních oknech u druhé řady sedadel. Rozměr a rozsah nastavení předních sedadel si zaslouží opět pochvalu.

Sedadla zaručují pohodlí na dlouhých cestách. Palubní počítač před řidičem je nutností. Nabízí krásné rozlišení a pěknou vizualizaci, mezi dvěma budíky tak můžete aktivovat režim mapy. Středobodem interiéru dominuje na výšku situovaný 12 palcový dotykový displej na středovém panelu, díky kterému ovládáte vše podstatné. Tlačítek je zde opravdu minimum tohle se Volvu daří a myslíme si, že je to jen dobře. Zlatá střední cesta. Ovládání topení, klimatizace a to vše výhradně prostřednictvím displeje, po chvíli si na tuto možnost rychle zvyknete. Stejně tak je dobrou a spolehlivou variantou i hlasové zadávání jako je teplota v kabině, volání kontaktů nebo cíle navigace, lze to zatím jen anglicky, jelikož služby Googlu se česky zatím nedomluví.

Další dobrou zprávou je kufr o základním objemu 700 litrů, stejně jako možnost přepravovat až sedm lidí.

Tuning Polestar

Udávaných 220 kilowattů a 420 newtonmetrů je dostačující, stejně jako zrychlení na stovku za 6,7 sekundy. Námi testovaný model byl vybavený továrním tuningem Polestar, jak už jsem zmínili v úvodu, který parametry dále zvyšuje na 236 kilowattů a 450 newtonmetrů. A je to znát na celkové jízdě. V režimu ­Polestar dochází k úpravám charakteristiky řazení, odpružení a regulace pohonu všech kol, který se snaží více, v rámci technických možností elektronicky řízené spojky připojující pohon zadních kol, využívat trakce právě zadní nápravy.

archiv redakce facestar

Spotřeba na pohodu

Po městě i na okresních cestách je pružný spodový tah motoru vítaným společníkem. Reálnou kombinovanou spotřebu paliva jsme se dostali na 9,3 litru na 100 kilometrů. Jsme natom stejně jako výrobce slibující kombinovanou spotřebu 9,1 litru na 100 kilometrů podle WLTP. Palec nahoru.

archiv redakce facestar

XC90 nabízí i terénní režim, na jízdu v bahně v našem případě došlo. V těchto podmínkách se Volvo nemusí vůbec za nic stydět. Volvo v testované verzi obulo prémiové zimní pneumatiky od společnosti Michelin, záruka toho, že se dostanete z čehokoliv. Vůz se celou dobu během testování choval velmi profesionálně, bezpečí je pro švédskou automobilku na prvním místě. XC90 v mild-hybridní verzi jsme s radostí a hlavně zvědavostí otestovali na německé dálnici, kde je stále neomezená rychlost. Dostali jsme se na maximální rychlost 180 km/h, v našem příadě volného provozu jízda byla naprosto bezpečná jak ve předu tak i zadní osazenstvo.

Za nás tohle auto si zaslouží jedničku s hvězdičkou, auto sedí ve všech směrech, zátáčky nejsou žádný problém ba naopak. Volvo je na delší trasy naprosto ideálním autem. Vůz má nejen živější a hbitější řízení, ale současně je také komfortnější, protože nemusí v zatáčkách držet takovou zátěž. Čtyřválec se pohybuje s lehkostí a solidním odhlučněním což přispívá ke skvělému komfortu v kabině. Celkový dojem z testování je vynikající a my nevíme, jaká negativa toto auto může mít. Snad jen to, že auto jsme museli po týdnu vrátit zpět.

Hodnocení:

Plusy

+ Interiér vozu
+ Robustní přední sedadla
+ Big prostor v interiéru
+ Udržitelnost materiálu

Minusy
– Vrácení vozu po týdenním testování o:(

Související články