Nový Caddy nabízí navíc velký variabilní vnitřní prostor, nejmodernější konektivitu a silnou bezpečnostní výbavu. Na týdenní test se nám dostalo užitkové vozidlo, které má nejen mnoho kladů, i přesto, že se jedná o nižší výbavový stupeň Life s dvoulitrovým dieselem a automatickou převodovkou.
Caddy 2.0 TDI Life se komfortem a jízdními vlastnostmi má blíže k pracovním dodávkám, výborně poslouží i jako plnohodnotné rodinné auto. Dnes již pátá generace je postavená na platformě MQB. Narozdíl od předchozí verze vypadá výrazně lépe a ještě lepší jsou jízdní vlastnosti.
Testovaný model byl v plné výbavě, která zahrnuje šedá metalíza, 17 palcové disky (215/55 R17 V XL), adaptivní tempomat, elektrické dovírání zadních dveří, paket „Dark Label“, bezklíčkový přístup, parkpilot vpředu a vzadu, ergonomická sedadla vpředu, tažné zařízení, vyhřívané čelní sklo, tónovaná skla, zimní paket, zpětná kamera. Opravdu slušná výbana hned na začátku co říkáte?
Pohled zepředu do určité míry kombinuje design díky kterému Caddy dostává pravou tvář. Příčná lišta na přední masce sice nesvítí, jak bychom čekali, zato má matnou kovovou úpravu a její konce zasahují hluboko do útrob světlometů. To dává auto větší šmrnc.
Caddy je na poměry konzervativního designu VW celkem odvážným a vypadá rozhodně lépe, než předchůdce. Vyzdvihnout musíme obzvlášť zadní světla, která zaujmou na první pohled a vypadají skvěle. Díky jejich černé úpravě a tmavé fólii na skle je auto opticky širší. Nový Caddy s váhou 1707 kg v šedé metalíze na slitinových discích působí opravdu exkluzivně. Rozhodně stojí za pozornost kolemjdoucích, jak jsme se o tom sami přesvěčili.
Interiér dotykem
Interiér působí moderně a není zbytečně přeplácaný. Všechno, co vidíte na první pohled, je vytvořeno z tvrdých, ale kvalitně vylisovaných a pospojovaných plastů. Kvalita je na velmi slušné úrovni, v interiéru je množství odkládacích prostor (včetně těch pod stropem a pod sedadly) mimořádně variabilní.Celkové zpracování a odhlučnění prostoru na palubě nemá chybu. Vpředu jsou hlavní dominantou vedle displeje ergonomická sedadla s výsuvným sedákem. Ta jsou velmi příjemná a dobře zpracovaná. Nemusíte se v tomto případě vůbec obávat dlouhé jízdy. Nechybí polohovatelný volant i nastavitelná loketní opěrka.
Ovládání vozidla probíhá v dotykovém infotainmentu, na který si po chvíli zvyknete. Pochvalu si zaslouží multifunkční volant s klasickými tlačítky, se kterými se pracuje skvěle. Pod infotainmentem se nachází otočná tlačítka, která směrují na dotykovou obrazovku. Vše až na vyjímku se jednoduše ovládá dotykem prstu. Dotýkové je i ovládání nastavení světel nebo vyhřívání předního skla, které se nachází nalevo od volantu.
Výhled z kabiny vozu je velký, širší A-sloupky trochu kazí výhled ale dá se nato zvyknout. Vzdušnost prostoru na předních sedadlech je samozřejmostí zásluhou vysoké střechy. Menu klimatizace, parkovacího asistenta či zkratka pro ovladače asistenčních systémů si našli místo mezi větráky uprostřed palubní desky a zbytek ovladačů ukryl poměrně dobrý multimediální systém.
Digitální kokpit v interiéru umožňuje pomocí tlačítka View na multifunkčním volantu vybrat si ze tří různých konfigurací displeje, nechybí ani funkce We Connect (nouzové volání, automatické nahlašování nehod, poloha vozidla, online stahování softwaru, dálková kontrola auta, stahování aplikací etc.)
Místa na rozdávání
Největším trumfem je prostor, který je opravdu znát na každém místě. Vpředu máte dostatek prostoru okolo sebe, nadstandardně ho máte rovněž i nad sebou. Další místa, kam si můžete odložit věci, jsou všude kolem vás, dostatek úložného prostoru najdete i hlavním panelu pod přístrojovou deskou. Vzadu se pohodlně vejdou tři osoby, které dostanou velký prostor na hlavu i nohy. Praktičnosti dopomáhají i standardně dodávané posuvné dveře.
Když však máte ve třetí řadě dvě sedadla, komfortu to prospěje, i když je to samozřejmě na úkor kufru. Přejezd nerovností je ovšem o poznání komfortnější.
Manipulace se sedadly je opravdu velmi snadná, pokud potřebujete víc místa, stačí jednoduše sklopit druhou řadu sedadel. Za nás je to velmi praktické a jednoduché řešení. Pokud by vám ani to nestačilo, nezávislá sedadla jednoduše vyndáte a nabídne se vám objem zavazadlového prostoru, který činí 760 litrů (max 2256 l). Kufr mán obrovský vstupní otvor a opravdu nízko položenou nakládací hranu.
Naftový dvoulitr spolupracuje se 7-stupňovým automatem velmi dobře, výkonově je dostatečný. Spotřeba se nám po ujetí s mírnou převahou dálnic a okresek nad silnicemi ve městě, ustálil na 5,7 litru.
Díky slušnému kroutícímu momentu je zde solidní pružnost a celkově si Caddy stojí výborně. Ve městě jsme se dostali na číslo 5,7 l, zatom na německé dálnici, kde jsme si auto řádně otestovali jsme se dostali na slušnou hodnotu 7,1 l. Akcelerace na 100 km/h trvá 11,4 vteřin a maximální rychlost činí 186 km/h.
Caddy s kompletně propracovanou maskou a užšími zadními bočními okny vypadá opravdu dobře. Vnitřní prostor je variabilní a velký, chválíme jednoznačně větší důraz na vnímanou kvalitu a ve srovnání s předchůdcem o třídu vyšší jízdní komfort. Za nás je to praktický parťák, který si na nic nehraje a bez zbytečných keců odveze všechno i všechny.
Hodnocení:
+ velký a vzdušný prostor
+ pohodlná sedadla
+ velký zavazadlový prostor
+ variabilní nastavení sedadel
+ nízká spotřeba
– samostatné otevírání zadního okna