FACESTARAutotestTrefa do modrého: Renault Arkana je elegán, který má skutečný styl

Trefa do modrého: Renault Arkana je elegán, který má skutečný styl

Představujeme zvýšené kupé v mainstreamové třídě. Vypadá výborně a skvěle padne. Renault Arkana nikoho nenechá jen tak bez povšimnutí. Design je mimořádně populární, ale ve světě dostupnějších aut stále poměrně vzácný. Arkana má proto momentálně konkurenční výhodu.

Už při pohledu na fotografie a technické údaje nám bylo jasné, že nový crossover chce zaujmout hlavně vzhledem. Jde vůbec o nejstylovější Renault, jaký si dnes můžete pořídit. 

Francouzské kořeny

Masku chladiče Renault Arkana lemuje chromovaná lišta, dojem robustnosti posiluje ochranný kryt podvozku. 100% LED světlomety představují světelný podpis ve tvaru písmene C, který charakterizuje všechny současné modely značky Renault. Světelný podpis najdeme i vzadu spolu s lištou, která se táhne po celé šířce dveří zavazadlového prostoru. Arkana působí robustně a kvalitně, velmi dobrý dojem budete mít i ze zvuku zavírání dveří. Je to prostě trendové sportovní SUV se čtveřicí dveří a k tomu modrá barva Zanzibar to je dokonalá souhra.

Arkana má na délku 4 568 mm a rozvor náprav 2 720 mm. Designem vás chytí hned za srdce. Má všechny typické znaky. Profil opticky snižují i černé prahy. V našem případě Arkana obula pneumatiky s rozměrem 215/55 R18, čili porcí gumy se v tomto případě nešetřilo. Arkana má vysoko posazené atletické boky karosérie a nabušené tvary blatníků. K tomu přistupují stylové prvky vpředu a vzadu. Splývající linie střechy a oken vytváří dynamickou křivku až k zadním dveřím zavazadlového prostoru.

Nechybí tmavý zadní spoiler, dvojice přiznaných chromových výfuků, což působí sportovně. Žádné bližší označení modelu zde nehledejte, na druhou stranu asi byste se jím ani nechválili – námi testovaná verze má označení TCe 140 EDC, čili jde o benzín s výkonem 140 koní, naštěstí s automatickou sedmistupňovou převodovkou.

Dominantní v interiéru

Z venku je za nás Renault Arkana prostě boží. Stejně tak je tomu i uvnitř vozu. Dominantu interiéru tvoří karbonová palubní deska v elegatní šedé barvě v kombinaci se stříbrnou lištou. V tomto případě zde nechybí ani moderní podsvícení, které efektně oživuje palubní desku a výplně předních dveří. Volant je potažený performovanou kůží. Tloušťka i velikost je velmi dobrá a jeho nastavitelnost napomůže k ideálnímu posedu za volantem. Čalounění sedadel právě v kombinaci s kůží pozvednou interiér vozu na vyšší úroveň. V autě jsme se cítili, jako v obýváku, prošívaná sedadla jsou pohodlná a příjemná na dotek, stejně tak praktická na údržbu. Nejsou úzká, takže nabídnou i dostatek komfortu pro každého.

Displej palubního počítače má pěknou grafiku a mění svůj styl podle režimu jízdy, který si sami zvolíte v menu Multi-Sense. Zobrazení mapy na celý displej však nenabízí. Efektní je výrazné naklonění displeje směrem od vás v palubní desce, působí to dynamicky, navíc na displej budete dobře vidět za každých okolností.

Výhodou jsou rozhodně asistenční systémy, nechybí totiž adaptivní tempomat, aktivní asistent jízdy v pruzích či sledování mrtvého úhlu. V našem případě asistenti fungovali na jedničku.

Zavazadlový prostor

Nový Renault Arkana nabízí velký objem zavazadlového prostoru s hodnotou 513 litrů, je vybaven sadou na opravu pneumatik. Najdete zde také dvojitou podlahu, která se dá snížit za účelem zvětšení objemu pro náklad na maximum.

Smartphone na čtyřech kolech

To, co budete často a rádi používat je velký centrální displej, v našem případě 9,3 palcový umístěný uprostřed palubní desky. Potěší jemné rozlišení displeje, reakce na dotek jsou okamžité. Jediné co je nepříjemné jsou otisky prstů, těm se zkrátka nevyhnete, je potřeba displej častěji utírat. Přidávání nebo ubírání hlasitosti je dovoleno dotykem ve spodní části displeje. Naštěstí je tu na hlasitost a ovládání multimédií i páčka pod volantem. Celkově budete mít, stejně jako my z menu a ovládání auta dobrý pocit. Velice vám bude připomínat ovládání smartphonu, fungují zde tahy prstem do stran, stažení lišty směrem dolů či možnost nechat si na hlavní obrazovce řadu widgetů.

Najednou tak můžete vidět navigaci, informace z multimédií, telefonní seznam či aktuální počasí. Také si vybrané funkce vyvoláte velmi rychle, velikost widgetů je totiž různá, což je naprosto skvělé pro dokonalé přizpůsobení si auta a jeho funkcí. 

Různé funkce si nastavíte poměrně intuitivně, včetně asistenčních systémů. Stačí jen kliknout na ikonu toho co chcete a podrobněji i vše nastavíte tak, jak to máte nejraději. Navíc je zde samostatný panel klimatizace, což znamená, že při ovládání teploty nemusíte bojovat v infotainmentu. Ve středovém panelu se nachází klasické USB porty, stejně i v zadní časti vozu u posádky, všechny slouží k nabíjení zařízení, což se hodí zejména při smartphonech, které má jistě celá vaše rodina. V přední části oceníte i bezdrátové nabíjení, přičemž přihrádka je dostatečně velká pro vkládání smartphonu.

Neustále ve spojení

Z technologického hlediska potěší i podpora Apple Car Play či Android Auto, stejně se můžete těšit na možnost přístupu k autu přes aplikaci My Renault. Výhodou jsou rozhodně i aktualizované mapy využívající Google adresy či informace o dopravě v reálném čase. Auto je totiž neustále připojeno pomocí 4G sítě.

Hybrid

Renault nabízí Arkanu jako plnohodnotný hybrid E-Tech a mikro hybrid s motorizací TCe 140 EDC. V tomto případě je využití tzv. 12V mikro hybridní technologie s malou baterií ukrytou pod sedadlem spolujezdce, která poslouží zejména na startování vozidla. Motor však sám o sobě má velmi přijatelnou dynamiku s efektivním managementem spotřeby paliva. Motor disponuje variabilním časováním ventilů a má přímý vstřik paliva.

Při běžných jízdách městem a mimo město se převodovka jeví velmi kultivovaně a řadí tak, jak by měla. Nečekejte od ní závodní rychlost, je naladěná decentně pro každodenní používání. Stejně tak je nastavena, aby v synergii s motorem udržovala a co nejvíce optimalizovala spotřebu vozidla.

Renault Arkana je velmi dobrou alternativou v segmentu SUV vozidel. Přináší komfort, dynamiku, technologie a v neposlední řadě i užitnou hodnotu. A design? Na to si musí odpovědět subjektivní každý sám. Za nás jasná volba!

 

Související články