Sportovně vypadající Volvo má v rukávu víc než jen odlišný tvar zadní části karoserie. Volvo přináší na trh stylové SUV Coupé, model C40 je atraktivní designem, ale i technologií.
Švédská automobilka, vůbec jako první představuje budoucnost s jasně definovanou maximální rychlostí svých vozů a to 180 km/h. Bezpečnost je v tomto případě na prvním místě. Cílem značky je, aby už žádný z členů posádky Volvo nezemřel v důsledku dopravní nehody.
Éra elektromobility
Ve vozech této automobilky rovněž nenajdete ani větší než čtyřválcové agregáty. Právě éra elektromobility může zásadním způsobem zamíchat karty. Volvo C40 vychází z modelu XC40, ale na rozdíl od svého bratra, C40 je jen elektrické.
Námi testovaná verze v barvě Fjord Blue, s pohonem obou náprav a dvojicí elektromotorů, poskytovala fantastický až neuvěřitelný výkon. Doslova dechberoucích 300 kW a točivý moment 660 Nm, to jsou parametry podobné sportovním autům.
Model C40 Recharge P8 je pro ty, kteří ocení ticho na palubě a to v podobě jízdního projevu. Audiosystém Harman/Kardon uvnitř vozu nás velmi mile překvapil čistým a prostorovým zvukem. Pro Volvo máme slabost a je to znát při každém novém testování této značky.
Interiér je stále atraktivní. A rozhodně nepůsobí levně. Přední část výborně dotváří plocha, která prochází palubovkou a končí až na dveřích. Přes den si jí možná ani nevšimnete, nicméně si ji můžete osvítit.
Sportovně tvarovaná sedadla s bočnicemi a sedákem za nás dostavájí jedničku, pohodlná a velmi příjemná, údržba je minimální. Z dvouhodinové jízdy po německé dálnici nás vůbec nebolela záda, z vozu vystoupíte svěží a přijemně naladěni. Volvo prostě myslí na všechno a na všechny.
Během nabíjení máme k dispozici všechny potřebné informace. Vidíme aktuální úroveň nabití v procentech, nabíjecí výkon, rychlost nabíjení v km/h a také čas, kdy bude nabíjení dokončeno. V infotainmentu si můžu jednoduše nastavit maximální úroveň nabití. Pokud ji změníme, aktualizuje se i čas, kdy bude vozidlo nabito. Takhle je to prostě ideální. Středový panel dotváří horizontální obrazovka infotainmentu, která běží na operačním systému Android.
Máme zde tak originální systém od Googlu, který je upraven pro potřeby elektromobilu. Skvělé a hlavně rychlé jsou online Google Mapy. Mapy jsou napojeny na centrální jednotku elektromobilu a umí si vytáhnout všechny důležité údaje, které potřebujete při jízdě, jednoduše vyhledáte nejbližší dobíjecí stanici v okolí, restauraci a co je nejdůležitější je předpoví procento nabití baterie při příjezdu do cíle, které jsme po celou dobu testování značně využívaly.
Využitelnost baterie je velmi přesná, Volvo vás bez energie nikde nenechá, vše dobře propočítá jaká je kapacita baterie a dojezd do cíle i stejně tak, kolik procent baterie zbývá na zpáteční cestě. Pochválit musíme skvělé kamery. Nechybí 360stupňový pohled shora, případně si zobrazite pohled z přední, zadní či boční kamery. Obraz je ostrý a kvalitní, naprostá spokojenost.
Udržitelnost na prvním místě
Použité materiály v C40 jsou, v souladu s aktuální filosofií Volva, udržitelné. Ve voze nenajdete ani kousek kůže, například koberce jsou z recyklovaných PET lahví, sedáky z recyklovaného ekologického mikrovlákna, za nás velká pochvala. Interiér působí velmi hodnotně a kvalitně, přesně tohle Volvu sluší.
Pokud si C40 pořídíte dostanete od Volva vlastní nabíjecí kartu zvanou Plugsurfing se kterou nabíjíte na více než 300 000 nabíjecích místech po celé Evropě a například v ČR je podporována služba nabíjení u poskytovatelů Ionity a PRE. V našem případě C40 Recharge zvládla nabíjení výkonem 150 kW, z 0 na 80 %, za pouhých 40 minut. Výkon je v tomto případě plně dostačující, pohodlí na palubě taktéž a vlastně není C40 co vytknout. Jedním slovem intelektuál.
Jízdního asistenta jsme testovali nejen na dálnici, ale také ve městě, kde vše na výbornou. Aktivování tempomatu je maximálně pohodlné. Stačí stisknout příslušné tlačítko, požadovaná rychlost se automaticky nastaví na tu aktuální.
C40 dostala nový přední nárazník, který skvěle zapadá a nijak nenaruší pohled z přední části vozu a hlavně nový typ světlometů s technikou Matrix LED. Tyto světlomety jsou u Volva použity poprvé a nechybí LED denní svícení.
Volný zavazadlový prostor
Dokonalý design s sebou nese i menší ústupky, jako je určitě velikost kufru. Ten má objem 413 litrů, jak jsme se sami přesvědčili po sklopení zadních sedaček vznikne rovná podlaha a objem se najednou zvýší na 1 205 litrů.
Volvo také nabízí jednoduché řešení variabilní podlahy kufru a nemálo místa je i pod podlahou kufru. Přední kufr slouží pro ukládání dobíjecích kabelů a dalších maličkostí, které potřebujete. V tomto případě je hlavní zavazadlový prostor zcela volný.
Volvo C40 dokazuje, že se dá postavit elektrické auto, které je k nerozeznání od spalovacího. Díky jedinečné architektuře akumulátoru, nebyl prostor pro pasažéry, stejně jako posed, nijak ovlivněn. Volvo C40 tak můžeme klidně prohlásit za auto s elektrickým motorem a ne elektromobilem na jaký jsme běžně zvyklí.
Vzhledem k téměř stejné velikosti baterií nejbližší konkurence je nejdůležitějším rozdílovým parametrem reálná spotřeba, od které se vyvíjí celkový dojezd. Volvo C40 se na rychlonabíječce podle výrobce nabije z 10 na 80% kapacity baterie za velmi slušných 28 minut. Vděčí za to maximálnímu DC nabíjecímu výkonu na úrovni 150 kW.
Hodnocení redakce facestar 99,8 %
+ Přední kufr – frunk
+ 150 kW DC nabíjení
+ Informace z nabíjení pohromadě
+ Infotainment s plánováním trasy