Posledních pár měsíců jsem začal potkávat Peugeot 3008 snad na každém rohu. Jednu dobu jsem si říkal, že je snad musí rozdávat zadarmo, protože to není možné, kolik jich na českých silnicích jezdí. Nakonec se podařilo získat tento vůz do týdenního testu a já mohl začít zjišťovat, v čem tkví jeho kouzlo.
Vedle téměř stereotypního vzhledu většiny SUV vypadá nová 3008 jinak. A mně se líbí. Přední mřížka s chromovanými fazetami a šachovnicovým vzorem ohraničena Full LED světlomety připomíná pohled divoké šelmy. A když jsme u té šelmy, vzadu vás za tmy zaujmou hlavně červená opalescenční světla s LED diodami, které působí jako lví drápy. Celkově je design velmi neotřelý a originální a já Peugeotu tleskám.
Peugeot i-Cockpit
Interiér bylo něco, co mě téměř vystřelilo na měsíc! Výborné zpracování, skvělá kombinace materiálů, vše funkční a přehledné. Palubní deska nejnovější generace Peugeot i-Cockpit je lehce futuristická a to já rád. Takhle nějak si představuji interiér vozu z 21. století. Multifunkční volant je pouze dvouramenný a zkosený nahoře i dole – pecka! Přístrojový panel je vyvýšený a nabízí 12,3″ digitální displej s vysokým rozlišením a výbornou viditelností i za ostrého slunce. Uprostřed palubní desky se vyjímá velký 8″ displej infotainmentu. Pod ním jsou umístěny velmi elegantní ovladače Toggles Switches, které připomínají klavírní klávesy a nabízí přímý přístup k šesti hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.
Sedadla jsou velmi pohodlná s výrazným bočním vedením. Loketní opěrka je široká a prostor v ní velmi hluboký. Dozadu se vejdou bezproblémů dva dospělí lidé, což vám mohou potvrdit spoluhráči, které jsem tam vezl. Zavazadlový prostor se také může pochlubit výbornými čísly 591 l / 1 670 l, takže se nemusíte bát, že se vám do kufru nevejde kočárek se vším vybavením a veškeré potřebné věci na koupaliště. A znáte sami dobře, kolik je to nakonec věcí. Plný kufr.
Režim SPORT vykouzlí úsměv
Pod kapotou nového Peugeotu 3008 jsem měl benzínovou 1.6 PureTech o výkonu 133 kW (180 koní) s automatickou převodovkou EAT8. Výkon je vůči autu v ideálním poměru, a pokud si chcete přeci jen užít více sportovní jízdu, stačí zmáčknout kouzelné tlačítko SPORT. Aktivuje se vám pevnější a přesnější řízení, rychlejší reakce na plynový pedál, silnější reakce motoru a převodovky, sportovní osvětlení displejů a hlavně ucítíte a uslyšíte intenzivnější a sportovnější zvuk motoru. Ten zvuk je úplná symfonie na rychlou a sportovní jízdu. Vykouzlí vám úsměv na rtech, aniž byste o tom věděli. Nebudete chtít tlačítko vypnout, protože pak přijde jízda nezáživná.
Zkusil jsem reakci na svém tříletém synovi. Zeptal jsem se ho jestli pojedeme na SPORT, řekl, že ano. Rozjeli jsme se, oba se smáli a užívali si to. Pak jsem ve městě režim SPORT vypnul a zezadu z dětské sedačky se ozvalo: „Ještě!“. To mluví za vše. Možná bych zmínil, že bych si vybral model s funkcí nastavení podvozku. Na mě byl totiž podvozek tvrdší a osobně bych preferoval víc komfortu i za cenu měkčího podvozku.
Závěr Peugeot 3008 GTline
Po delší době jsem měl vůz, kde vše fungovalo. Kde nebyl problém s připojením bluetooth nebo reakcí na dotyk v infotainmentu. Auto navíc skvěle vypadá zvenku a mnohem, mnohem lépe uvnitř. Celkově mohu říct, že takhle nějak si představuji moderní SUV z 21. století. Nyní naprosto chápu, proč na silnicích jezdí tolik Peugeotů 3008. Protože je jednoduše skvělý!
Plusy a mínusy
+ Originální vzhled vozu
+ Excelentní interiér
+ Velký a přehledný přístrojový panel
+ Režim SPORT
+ Dostatek místa na zadních sedadlech
+ Široká loketní opěrka
+ Velmi pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením
+ Zavazadlový prostor téměř 600 l.
– Tvrdší nastavení podvozku