Minulá generace Mitsubishi ASX se mi hodně líbila, její mohutná dominantní až brutálně velká přední maska byla parádní! Byl to opravdový bodyguard na cestách. Nová generace je více jemná, uhlazená, decentní. Není to přes dva metry vysoký plešatý svalovec, ale spíš nenápadně vypadající James Bond ve skvěle padnoucím obleku. A jaký je na cestách?
Nové Mitsubishi ASX přichází s přepracovanou přední maskou s výrazným chromovým dekorem, která vyjadřuje vizuální identitu nové generace modelů značky Mitsubishi, označovanou „Dynamic Shield“ (dynamický štít). Celkový dojem z přední části doplňují vodorovné lamely v horní části mřížky chladiče, které vzájemně propojují světlomety.
Plynule se svažující masivní přední kapota se dvěma prolisy přispívá k vyšší bezpečnosti chodců a lepší viditelnosti z místa řidiče. Dvojice předních světlometů je doplněna mlhovkami a LED světly pro denní svícení posazenými o patro níž. Jak jsem napsal v úvodu, design vozu není tak dominantní jako v předchozí generaci, ale styl Jamese Bonda se mi také líbí.
Velký vůz v malé karoserii
Interiér je překvapivě prostorný, je jednoduchý a přehledný. Multifunkční volant se dobře drží, ale vadí mi na něm černé lesklé plastové výplně, které je třeba na konci každé jízdy vyleštit (nebo je to spíš moje představa o dokonale čistém a krásném autě). Přístrojový panel je přehledný a dobře se ovládá. Multimediální systém se bez problémů propojí s Blutetooth a na dotyk reaguje rychle. Sedačky by mohly být pohodlnější.
Plynule se svažující přední kapota se dvěma prolisy přispívá k lepší viditelnosti z místa řidiče. Potěšilo mě manuální ovládání klimatizace formou tří kulatých ovladačů. Celkový pocit z interiéru je dobrý, vše je jak má být. Nikde žádné zbytečnosti, které by Vás mohly při řízení vozu rušit. Navíc plusové body dostává Mitsubishi ASX za objemný zavazadlový prostor s hodnotou 488 l. Po sklopení zadních sedadel až 1 219 l.
Úspornost především
Nové Mitsubishi ASX disponuje úsporným zážehovým motorem 1.6 MIVEC, který je kombinován s 5stupňovou manuální převodovkou a nabízí výkon 117 koní. Je šetrný k Vaší peněžence, ale na nějakou dynamiku můžete zapomenout. 117 koní je na téměř 1,3 tuny vážící auto málo. Pokud chcete dynamiku, běžte jinam. Pokud hledáte úsporný crossover, spokojíte se s pětistupňovou převodovkou, a zároveň je pro Vás důležité dostat se bezpečně z bodu A do bodu B, jste u ASX na správné adrese. Je to ideální vůz do města a mimo něj.
Ve městě Vám nevyčistí peněženku a mimo něj vás pohodlně a bezpečně dopraví, kam budete potřebovat. Abyste mi rozuměli, ASX není špatné auto. Naopak, řídí se velmi dobře, je přesné a motor je plynulý. Svezení je příjemně pohodlné a úsporné se spotřebou kolem 6,2 l / 100 km. O bezpečnost na cestách se postará kompletní souprava aktivních bezpečnostních prvků. Potěší Vás i asistent rozjezdu do kopce. ASX nabízí již v základu 7 airbagů.
Závěr Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX je prostorný crossover, který dobře vypadá zvenku i zvnitřku. Nabízí přesně to, co potřebujete. Má velmi dobrý motor a jízdní vlastnosti. Není to žádný sprinter. Je to spíš nenápadně vypadající agent jejího veličenstva, který se o Vás postará ať už pojedete kamkoliv.
Plusy a mínusy
+ Design vozu
+ Vnitřní prostor
+ Záruka 5 let
+ Velmi dobrý výhled z vozu
+ Přehledný a dobře ovladatelný multimediální systém
+ Úsporná jízda
+ Velký zavazadlový prostor
– Nepohodlné sedačky
– Jen 5stupňová převodovka