Jdu si vyzvednout vůz Honda HR-V na test a mám radost. Auto v bílé barvě s černou linkou kolem podvozku vypadá skvěle. Sportovní dojem umocňují dvě chromové koncovky výfuku. Otevřu dveře a kombinace vínové kůže a černých doplňků je naprosto fantastická a to jsem se nedostal k tomu nejlepšímu – motor 1.5 VTEC Turbo.
Honda HR-V nevypadá vůbec špatně. Má svalnatý vzhled a ukazuje svou sportovní podstatu. V bílé barvě s černou linkou kolem podvozku a dvojicí chromových koncovek výfuku vypadá prostě skvěle. Štíhlá a vyladěná karoserie na tmavých sportovních kolech připomíná aerodynamický profil crossoveru se sportovním nádechem. Za design dostává Honda plný počet bodů.
Povedená kombinace
Uvnitř se mi líbila Honda snad ještě víc. Kombinace vínové prošívané kůže s černou se moc povedla. Sedadla jsou tvarovaná tak, aby se přizpůsobila a jsou velmi pohodlná s pořádným bočním vedením. Kožený multifunkční volant se dobře drží a na ovládání si za chvíli zvyknete. Bohužel se mi nepodařilo nastavit sedačku a volant tak, abych skrz volant, viděl celou plochu palubního počítače. Horní linku informačních ikon mi vždy překrývala horní část věnce volantu.
Infotainment je správně natočen k řidiči, díky čemuž je ovládání blíž a lépe vidět. Ovšem další komentář infotainmentu Hondy bude z mé strany negativní. Hodně mě překvapilo, že nefungoval správně, protože u posledního testovaného vozu Honda CR-V fungoval infotainment naprosto perfektně. Byl jsem proto velmi zklamaný, že u tohoto vozu byly problémy s připojením bluetooth a s reakcí na dotyk. Věřím, že v budoucnu najde Honda to správné řešení (jako u CR-V) nebo se možná přesuneme v tomto segmentu všichni úplně jinam a místo infotainmentu bude fungovat pouze zrcadlení našich mobilních zařízení. Nechám se překvapit, kdo přijde s tímto řešením jako první.
Potěšilo mě tlačítkové ovládání klimatizace. Hodně se teď ovládání klimatizace přesouvá do infotainmentů a za mě to není dobře. Pokud chcete snížit nebo zvýšit teplotu, vždy musíte udělat dotyk navíc a to jen snižuje pozornost řidiče. Zde je ovládání manuální, takže každý úkon zvládnu udělat na jeden dotyk. Zavazadlový prostor má hodnoty 448 l / 1 533 l a jsou to slušné hodnoty. Vejde se tam s přehledem kočárek, pikniková deka, kočárová taška, batoh a fotbalový balon na relaxační sobotní odpoledne na Ladronce.
Ten motor nemá chybu
Bílá Honda HR-V měla pod kapotou sportovní benzinovou 1.5 VTEC Turbo s výkonem 134 kW (182 koní) a to je panečku lahoda! V kombinaci s automatem se Honda pohybuje po vozovce hladce, ale přitom umí pořádně přitlačit a zrychlit, takže si za volantem užijete zábavu a radost, ale i klidnou a pohodovou jízdu. Ovšem nikoliv pohodlnou. Honda má podvozek nastavený hodně sportovně, takže na silnici ucítíte každý kamínek a výmol. Osobně bych si vybral verzi s manuální převodovkou, se kterou si můžete užít více zábavy. Ale pro popojíždění v kolonách nebo ve městě je určitě pohodlnější automat.
Závěr Honda HR-V Sport
Ve svých článcích většinou cenu vozu neřeším, ale zde bych u hodnocení cenou začal. Honda si model HR-V Sport cení na cca 689.900 Kč a stejná je i cenovka Škody Karoq s 1.5 TSI. Ale pozor, Karoq na této ceně začíná, zatímco Hondu HR-V Sport koupíte v téměř plné výbavě. Pokud tedy hledáte opravdu sportovní vůz, nebojte se Hondu vyzkoušet. Ale dám vám jednu radu. Nastartujte auto, propojte si telefon přes Apple CarPlay nebo Android Auto a nechte si vše zrcadlit. Ať kvůli infotainmentu neztratíte nervy.
Plusy a mínusy
+ Originální design vozu
+ Povedená kombinace v interiéru
+ Pohodlné sedačky s pořádným bočním vedením
+ Motor 1.5 VTEC Turbo
+ Velký vnitřní prostor
+ Spoustu místa na zadních sedačkách
– Infotainment