Ford Focus je již na první pohled jiný – exteriér a interiér ztvárněním nepokračuje v šlépějích předešlé generace, ale přichází zbrusu s novým designem. Ford u čtvrté generace Focusu vsadil na klasiku a osobitý styl.
Exteriér s ostrými konturami a křivkami karoserie, dominantou přední kapotou, přední maskou à la Aston Martin a poutavým nápisem Focus přes celé kufrové dveře, působí moderním a elegantním dojmem.
Moderní interiér
To platí i pro interiér, který upustil od „vlastní cesty“ a vsadil, tak, na jednodušší, méně masivní ale vizuálně příjemnější a praktičtější tvary přístrojového panelu. Od výbavy Titanium, dominuje pracovní deska řidiče dotyková 8 „obrazovka systému SYNC3, která má pěknou přehlednou grafiku, dobrou čitelnost, menu a rychlou odezvu. Konektivitu doplňují stále populárnější Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je hlasové ovládání a 2 × USB vstup.
Dostatečně jízdní výkony
Plusem je i velmi dobré odhlučnění. Agregát po nastartování není téměř slyšet, jadrnejší zvuk – tak typický pro tříválce – se projeví až ve vyšších otáčkách. Při rychlostech cca 130-140 km/h je přenos hluku od motoru zatlačen do pozadí, resp. je v takové míře, že neotravuje posádku.
Někdo však zakroutí hlavou nad tříválcem, resp. nedůvěrou k této pohonné jednotce z pohledu jízdních výkonů a životnosti. V praxi však ukazuje, že zvládne bez citelného úbytku na dynamice a výraznějšímu nárůstu na spotřebě i u 5-místnému obsazení a naložení kufru zavazadly, jízdu svižným dálničním tempem.
Ford Focus je snadno ovladatelný, v zatáčkách stabilní – bez záludného chování na nerovném povrchu (hatchback je vybaven poprvé i s jednoduchou zadní nápravou, kombi vybaven standardně pro všechny motorizace s víceprvkovou) a zvýšeného hluku od podvozku do kabiny. Plusem je příjemně komfortní podvozek s dobrou absorpcí nerovností.
Více místa pro nohy
Velikost vnitřního prostoru splňuje ve velké míře očekávané standardy daného segmentu, ať už na šířku, výšku, nebo v podélném směru. Dokonce pro kolena je nejvíce volnosti. A jak je na tom zavazadlový prostor? Ten sice netrhá objemem rekordy, i když mírně přibral na objemu v porovnání s předchůdcem, ale svou velikostí, snadným přístupem a praktickým pravidelným tvarem bez výstupků, splňuje bez výhrad nároky na přepravu zavazadel pro tento typ vozidla.
K celkovému vysokému standardu pohodlí cestování přispívají i rozměrné a příjemně pohodlné čalouněné sedadla a – což není samozřejmost – i opěrky hlavy nejen vpředu i vzadu s měkčím polstrovaním.
Je vidět v této disciplíně, že si Ford při stavbě nového Focusu dal velmi záležet a uvědomil si, že auto je nejen pro řidiče, ale i pro ostatní členy posádky. Jak to myslíme? No, důležité je nejen jako auto jezdí, ale jaký komfort poskytuje posádce při cestování. A tady je na tom nový Ford Focus lepší než předešlý model.
Slušný v každém detailu
Nový Ford Focus přináší celou řadu asistenčních systémů, díky kterým je jízda s nimi pohodlnější a bezpečnější. Asistent pro jízdu v pruzích ocení každý řidič. Testované auto má stylovou výbavu ST-Line. To je sportovně střižený balík exteriérových i interiérových designových prvků, který zvenku potěší třeba dvojitou koncovkou výfuku nebo nárazníkem s difuzorem, paprskovými sedmnáctkami, a uvnitř pak černým stropem, červeným prošitím volantu a hliníkovými pedály.
Hodnocení
Auto je tišší, komfortnější. Nabízí vysokou úroveň doplňkové výbavy, více prostoru pro všechny pasažéry, vyšší úroveň bezpečnosti díky asistenčním systémem. Nové LED světla svítí dobře, i když bi-xenony ve svých posledních verzích jsou zatím nepřekonané. Auto je to dobré, na pohled zcela vábivé. Na dojíždění za prací, pro člověka, co víc než na dynamiku hledí na spotřebu a bezpečnost, je tato verze výborná.