S novým DS3 crossback jsem jezdil týden na Vítkov během mé účasti na běhu Teribear. Pokaždé, když jsem na zastávce Ohrada zaparkoval, můj vůz přitahoval zvědavé pohledy očí kolemjdoucích žen a slečen. Jistě tomu notně dopomohla kombinace zlaté Imperial gold barvy karoserie vozu v kombinaci s černou střechou. Dva dny jsem to nechal být. Třetí den už mi to nedalo, tak jsem oslovil první slečnu, jestli nemá zájem o prohlídku interiéru a vyhlídkovou jízdu. K mému úžasu souhlasila. Takto jsem oslovil páteční ráno čtyři další slečny a všechny souhlasily. Nebýt dětské sedačky, mohl jsem mít moc pěkný pátek.
Když se začnete zajímat o nový DS3 crossback, budete všude číst, že je atraktivní, nadčasový, komfortní, špičkový, impozantní, moderní, designový, stylový. Ano, přesně takhle je charakterizován. A každé přirovnání je správné. Tohle auto není nudné a všední. Je unikátní a díky za to. Je to auto, které potěší oko každého automobilového fanouška. Stačí se podívat na jakýkoliv malý detail. Třeba kliky u dveří, které se objeví jen tehdy, kdy potřebujete. Po zbytek času jsou diskrétně zasunuté do karoserie vozu. Silueta DS3 crossback tak zůstává stále dokonale hladká a elegantní.
Připoutá pozornost
V přední část vozu mě zaujala velká maska chladiče a světlomety DS Matrix LED Vision. Jsou tvořeny 3 LED moduly a jedním modulem Matrix Beam pro dálková světla. Velmi netradičním prvkem je denní svícení, které tvoří zvlněný pás LED diod směřující od světlometů ke spodní části spoileru. Zadní části vozu dominují zadní světlomety spojené chromovou lištou crossback. Jako celek to připomíná závodní hi-tech brýle. Jistě si všimnete i celkem velkých koncovek výfuku, které auto dodávají na dynamickém charakteru. Falešné průduchy po stranách už jsou navíc.
Uvnitř vozu se budete chvíli rozkoukávat. Žádné klasické kulaté budíky a ofuky. Vše tvoří čtverce a kosočtverce. Tedy diamanty. Ano, tvar diamantu je všudepřítomný. Ani volant není typicky kulatý, ale je různě zkosený. Je to jiné, než na co jsme zvyklí z koncernových vozů. Chce to si do auta na chvíli sednout, v klidu se rozhlédnout a zvyknout si na něco nového, netypického. Zažít si třeba to, že ovládání okýnek není na dveřích, ale podél řadicí páky, nebo že startovací tlačítko není z pravé strany volantu, ale ve spodní části středového panelu. Ovšem stačí 2-3 jízdy a budete mít vše v malíčku. Ovládání je naštěstí intuitivní. Materiály a dílenské zpracování jsou na té nejvyšší možné úrovni. Uvnitř máte pocit, že na každém detailu pracovalo deset lidí. Vše je pečlivě nadesignované, vyrobené a dotažené do toho nejmenšího detailu. Dalším důkazem toho je měkký kožený potah palubní desky.
Diamanty všude kam se podíváš
Středovému panelu vévodí velký 10,3″ dotykový infotainment s diamantovou grafikou, pod kterým se nachází dva ofuky klimatizace a spousta tlačítkových (ano, tak to má být!) ovladačů klimatizace a volby menu infotainmentu. Podél zalomené řadicí páky jsou dva podélné panely ovládání oken ve stříbrném kovovém stylu. Třešničkou na pomyslném dortu je audio systém Focal Electra, který je za mě jedním z nejlepší na trhu. Výkon 515 W zahrnuje subwoofer a 12 reproduktorů rozmístěných v prostoru celé kabiny. Reprodukce hudby je naprosto dokonalá. Ovšem umístění úchytů isofixu už tak dokonalé nebylo. Úchyty sou hodně hluboko v sedačce, a proto je docela náročné sedačku usadit. Zavazadlový prostor nabízí „jen“ 350 litrů, ale díky rozměrům kufru není problém umístit dovnitř kočárek a několik tašek.
DS3 crossback není jen o designu. Je plný špičkových technologií a asistentů, kteří vám budou k dispozici po celou dobu za volantem. Bezklíčové otevírání a startování vozu, hlídání jízdního pruhu, automatické parkování, head-up displej, automatické dálkové světla, nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek a spoustu dalších asistentů a technických inovací se postará o vaši bezpečnou jízdu.
Pod kapotou zlatého DS3 crossbacku byl benzinový motor PureTech 1,2 l a výkonu 96 kW (130 koní) s automatickou převodovkou EAT8. Jízda v DS3 je příjemná a pohodlná. Když přišlápnete plynový pedál, je i svižná a zábavná. Nejde o žádného závodníka, ale o ideální poměr hmotnosti a výkonu. Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 l/100 km.
Závěr DS3 crossback
Pokud hledáte kompaktní SUV nebo crossover, je nabídka na trhu hodně, ale opravdu hodně široká. Pokud ovšem hledáte, nad klasický rámec, extravagantní vůz, za kterým se budou otáčet muži i ženy, bude DS3 crossback ideální volbou. Tento vůz bude bavit jak jeho majitele, tak ostatní řidiče a kolemjdoucí. Ovšem je potřeba počítat s vyšší cenovkou. Hold za exkluzivitu se platí.
Plusy a mínusy
+ Design vozu
+ Extravagance v interiéru
+ Velký a dobře fungující infotainment
+ Velmi pohodlná sedadla
+ Úžasný audio systém Focal Electra
– Umístění isofixu