FACESTARAutotestSkutečná revoluce jménem Dacia

Skutečná revoluce jménem Dacia

Při svém uvedením na trh s novým odstínem ORANŽOVÁ ARIZONA má Nový Duster modernější design. Tento vývoj je funkční: umožňuje dosáhnout aerodynamiky pro lepší účinnost.

Nový Duster přijímá nové stylistické prvky Dacia představené poprvé na modelech Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan. Nová optika integruje světelný podpis ve tvaru Y. Nový tvar, jímž se inspirovaly nové chromované prvky přední masky. Tento modernější nový vzhled posiluje osobitost modelu Nový Duster.

Nový Duster se stará o pohodlí svých cestujících. Jeho omlazený interiér je vybaven novým čalouněním, novými opěrkami hlavy a vysokou středovou konzolí se širokou posuvnou loketní opěrkou. Nabízí rovněž dva multimediální systémy s novou 8palcovou dotykovou obrazovkou.

Kromě audia Dacia Plug & Music (rádio, MP3, USB a Bluetooth) jsou k dispozici dva nové intuitivní multimediální systémy: Media Display a Media Nav. V palubní desce je pak integrována nová 8palcová dotyková obrazovka.

Media Display audio zahrnuje 6 reproduktorů (z toho 2 výškové reproduktory vpředu), rádio DAB, připojení Bluetooth, dva USB porty a zrcadlení chytrého telefonu pomocí USB s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto.

Media Nav je multimediální systém obohacen o vestavěnou navigaci ve vozidle a Wi-Fi (bezdrátové) připojení pro Apple CarPlay a Android Auto.

Rodinné a dobrodružné SUV

Nová Dacia Duster, věrná své DNA, je pravé SUV: rodinné a dobrodružné. Díky své velké světlé výšce, skvělým nájezdovým úhlům, novým pneumatikám a specializovanému Monitoru 4×4 (u verze s pohonem 4×4) je stejně pohodlný na silnici i v terénu. Ještě doplním, že kapacita zavazadlového prostoru je 478 l nebo 467 l u verze 4×4. Maximální kapacita je 1623 l nebo 1614 l u verze 4×4.

Nový Duster je každodenním společníkem na silnici i mimo ni. Chcete-li cestovat v naprostém klidu, nabízí rovněž skutečné terénní schopnosti, zejména díky:

  • Světlé výšce 217 mm u pohonu předních kol a 214 mm u pohonu všech kol
  • Přechodový úhel 21°
  • Přednímu nájezdovému úhlu 30°
  • Zadnímu nájezdovému úhlu 3°0 u verze 4×2 a 33° u verze 4×4

Systém 4×4 Monitor, který je k dispozici u verzí 4×4, s výbavou Media Display nebo Media Nav, poskytuje na centrální obrazovce mnoho informací:

  • Ukazatel bočního náklonu: díky snímačům bočního náklonu dokážete přesněji určit sklon svahu, který právě zdoláváte.
  • Úhel sklonu svahu: tato informace pomáhá upřesnit strmé svahy a stoupání pomocí dat z asistenčních systémů pro rozjezd do kopce nebo adaptivní kontroly sjezdu z kopce
  • Kompas: Nyní k dispozici od 0 km/h, pomáhá orientovat se ve vztahu k magnetickým pólům Země
  • Výškoměr: nadmořská výška se zobrazuje, v první části obrazovky a dosažený výškový rozdíl ve 2. části.
  • Po jízdě v terénu nebo v horách zobrazí 4×4 Monitor souhrnnou historii údajů o cestě.

Motorizace

Nový Duster těží z kompletní řady motorů, určených pro univerzální použití a splňující normu Euro 6D Full.

• Diesel: Blue dCi 115, pohon předních nebo všech 4 kol, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou

• Benzín:
– TCe 90 s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou
– TCe 130 s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou
– TCe 150 s pohonem všech kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou
– TCe 150 s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou EDC

• Benzín-LPG: TCe 100 LPG s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou

Dacia je jediným výrobcem, který nabízí pohon na dvě paliva – benzín a LPG – u široké palety svých modelů se spalovacími motory pod označením TCe 100 LPG. Integrace této osvědčené technologie je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Délka záruky výrobce, intervaly údržby a kapacita zavazadlového prostoru jsou stejné, jako u benzínové verze. Nádrž na LPG se nachází na místě rezervního kola pod podlahou zavazadlového prostoru.

Kromě omezovače rychlosti a nejnovější generace ESC, tempomatu s ovládáním na volantu (volitelně v závislosti na verzích), má Nový Duster mnoho dalších pomůcek pro řízení.

  • Systém hlídání mrtvého úhlu
  • Parkovací asistent
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Asisstent sjezdu prudkých svahů pro verze s pohonem všech kol
  • Kamerový systém Multiview

V redakci se těšíme, až budeme moci vyzkoušet novou Dacii Duster v našem týdenním testu.

Související články