FACESTARAutotestŠkoda Karoq 2.0 TDI 4×4: Rodinný švihák s elegancí a lehkostí na...

Škoda Karoq 2.0 TDI 4×4: Rodinný švihák s elegancí a lehkostí na stupni vítězů!

Škoda Karoq dostala novou tvář a s ní přichází moderní exteriér i interiér. Do redakce na týdenní testování jsem dostali variantu s naftovým čtyřválcem 2.0 TDI (110 kW), automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Stylistické změny na první pohled rozhodně prospěly sami jsme se o tom přesvědčili. Karoq dostal novou širší 6-úhelníkovou masku a užší světla, která již v základu využívají full-LED technologii, v našem případě se ale mohla pochlubit novými „matrixy“. Nový je také přední lakovaný nárazník se širokým vstupním otvorem as bočními vertikálními lištami.

Moderní tvar dostaly i zadní světla a přibyly dynamické blinkry. Automobilka vylepšila aerodynamiku karosérie. Karoq dostal aktivní lamely ve spodní části nárazníku a v neposlední řadě také prodloužený střešní spoiler. V praxi to znamená, že auto snižuje emise ale i spotřebu paliva.

Karoq má čisté linie přinášející slušnou dávku elegance a exkluzivity. Pochvalu si zaslouží vyváženost proporcí tohoto SUV střední třídy, které jsou elegantní a dynamické zároveň. Auto působí velice decentně, a jeho design je čistý a jasně zařaditelný. Za zmínku rovněž stojít i nový design kol. V našem případě 18palcových s profilem 225/50 R18. Chrom či hliník nahrazuje ve velkém dekoracemi s klavírní černí. Před koly se objevily vzduchové clony Air Curtain.

Interiér jako doma

V interiéru se cítíte jako doma. Z hlediska prostoru je Karoq v našem případě mimořádně velkorysý, jak vpředu tak i vzadu. Sedadla jsou pohodlná, včetně těch ve druhé řadě, kde Škoda nešetřila na výšce opěradel ani na délce „sedáku“. Řidič ocení velký rozsah nastavení sedadel i volantu a také parádní loketní opěrku, kterou lze regulovat výškově i podélně. Modernizace interiéru přinesla nové materiály a dekory, takže interiér na vás udělá velmi profesionální dojem. Moderní vzhled dostal i volant se skvělou ergonomií, tlačítky pomocí kterých se ovládáte většina funkcí, vše jednoduše a přehledně.

Po faceliftu působí interiér hodnotněji. Karoq opravdu překvapí přímo prémiovými materiály a zpracování. Ambientní podsvícení kabiny, nejen palubní desky, ale také výplní dveří. Velmi slušně je provedeno vybavení, jako elektricky nastavitelná vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, navigace, bezklíčový přístup i startování či vynikající couvací kameru s aktivními trajektoriemi.

archiv redakce facestar

Desetipalcový virtuální kokpit patří mezi špičku v daném segmentu. Hlavní dominantou přístrojové desky je středový devítipalcový displej s uživatelsky příjemným infotainmentem. Grafika je slušně provedená stejně tak samotné ovládání je jednoduché s rychlou odezvou. Pod přístrojovou deskou se nachází samostatný panel s klasickými otočnými ovladači klimatizace.

archiv redakce facestar

VarioFlex sedadla

Zadní sedadla v tomto případě mohou být klasická s asymetrickým sklápěním nebo s funkcí VarioFlex, kdy jsou tři samostatně vyjímatelná a posuvná. Sedadla chválíme a to především díky samotnému provedení, bez problémů si užijete delších výletů s rodinou jako my v našem případě. Karoq si také zamilujete stejně jako my díky velkému kufru. Posuďte sami zavazadlový prostor nabídne k dispozici 500 litrů, přitom po sklopení opěradel zadních sedadel je možné využít neuvěřitelných až 1609 litrů. Nechybí ani otvor na lyže pod loketní opěrkou a háčky po stranách kufru, k upevnění tašek. V praktických detailech nemá Škoda soupeře.

I Karoq disponuje vyjímatelným odpadkovým košem, deštníkem ve dveřích či legendární škrabkou pod víkem nádrže. Potěší také velké odkládací prostory – před spolujezdcem, schránka na palubní desce a velké schránky ve dveřích. Vadila nám jen poloha indukční nabíječky chytrých telefonů ve středové konzole, která si trochu překáží s voličem převodovky.

Novou Škodu Karoq jsme otestovali na německých dálnicích, kdy jsou možnosti neomezené co se týče rychlosti. Auto si stálo velmi dobře i při rychlosti 204 km/h, žádné vrzání v kabině i mimo ni, auto sedělo jako má. Karoq v našem případě poháněl naftový dvoulitr a to ve spojení s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Karoq je tak ideálním společníkem pro dálniční cestování a to i co se týče spotřeby. Díky režimům Normal, Sport, Eco, Comfort a Individual je tak jízda příjemná. Karoq dokáže přenést výkon vždy spolehlivě na asfalt v zatáčkách chová velmi suverénně a pokud využijete režim Sport, tak jeho aktivní tlumiče ACC sníží i náklony karoserie. Jemnou nedotáčivost zredukujete ubráním plynu. Řízení je přesné a poměrně strmé, k vychýlení kol stačí jen 2,5 otáčky volantem. Naopak, v režimu Normal a Eco umí být Karoq poměrně komfortním SUV.

archiv redakce facestar

To dělá z Karoqu nesmírně univerzální auto, které vás nezklame ani v drsném počasí. Potěší také asistenční systémy, jako udržování v jízdním proudu, adaptivní tempomat či parkovací asistent.

Motor si rozumí s dvouspojkovou převodovkou, ale pokud by se vám zdály reakce pomalé, stačí přes volič jízdních režimů nastavit mód Sport. Motor je velmi pružný a opět dobře sladěný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Agregát se chytá již při 1300 otáčkách za minutu a nepolevuje prakticky až po červené pásmo.

archiv redakce facestar

Spotřeba je kompromis

Spotřeba se v kombinovaném režimu dostane na hranici šesti litrů, pokud ovšem pojedete úsporně bez problémů se dostanete na hodnotu 5,5 l/100 km. Na dálnici jsme se dostali přes 7 l, což je s ohledem na pohon všech kol a automatickou převodovku slušná hodnota. V našem případě testovaného modelu nádrž s pohonem 4×4 má velikost 55 litrů což zajistí velmi slušný dojezd na jedno natankování. Nechybí zde adaptivní podvozek.

archiv facestar redakce

Hodnocení:

Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4×4 je moderní auto, které stojí za pozornost. Kvalitně zpracované materiály v interiéru a celkový dojem si zaslouží velkou pochvalu. Líbil se nám velký kufrt i velký prostor v přední.i zadní časti vozu. Úsporný provoz a fantasticky sladění s automatickou převodovkou DSG. jsou jen třešničkou na dortu. Stějně jako podsvícení loga Škoda při nastupování do auta.

archiv redakce facestar

+ Kvalitní materiály v interiéru
+ Prostorný a světlý interiér
+ Velký zavazadlový prostor
+ Pohodlná sedadla
+ Nízká spotřeba

– Vyšší pořízovací cena
– Sedmitýdenní testování

Související články