FACESTARAutotestRenault Megane E-Tech: Stylový francouzský hatchbag do zásuvky s chutí sportovat

Renault Megane E-Tech: Stylový francouzský hatchbag do zásuvky s chutí sportovat

Nový Megane je docela jiné auto o tom jsme se sami přesvědčili v rámci týdenního autotestu. Má jiný design, jiný pohon i jinou cenu doslova jako by se vznášel na silnici. Zabudovaná navigace skvěle odhadne stav baterie dojezdu do cíle, a konečná spotřeba je velmi nízká.

Renault je doslova průkopníkem v elektrifikaci. Nyní přichází s průlomovým elektromobilem, postaveným na nové, výhradně elektrické platformě CMF-EV. Nový pátá generace Megane E-Tech Electric to dává jasně najevo radikální změnou charakteru. Tenhle Megane řadíme mezi nejpovedenější elektromobily. 

Určitě nám dáte za pravdu, že design vozu se povedl. Na cestách E-Tech v luxusní červené barvě jen stěží přehlédnete. Má v sobě cosi futuristického i sportovního zároveň. Přední masku zdobí nové logo a nové denní diody. Adaptivní světla LED Pure Vision jsou asi nejtenčí, jaké jsme kdy viděli, tohle se designérům povedlo.

Svalnaté boky odlehčují parádní 20palcové disky, chromový lem oken i černá střecha verze Iconic. Efekt kupé podporují maskované kliky zadních dveří. Zadní část vozu doprovází úzká diodová lišta a brilantní grafika světel s neskutečně jemnou strukturou, tohle je extrémně zajímavé. Jen se sami nato podívejte.

Mnohé z vás asi překvapí fakt, že elektrický Mégane je kratší než jeho předchůdce. Na délce 4 200 mm ubylo až 160 mm. Zato rozvor náprav o hodnotě 2 685 mm si polepšil o 16 mm. Větší jsou 20’kola a podblatníky. Nerovnosti zvládal bravurně, kola neodskakovala a auto bylo jisté a stabilní. Podvozek je jedním slovem povedený. Ačkoliv jde o předokolku, což při ostřejší jízdě v zatáčkách poznáte, průjezdy zatáčkami mohou být svižné, přesto stále velmi jisté. Navíc je tu také docela rychlý převod řízení, takže není třeba volantem otáčet přespříliš. Výsuvné kliky dveří, na které si po chvíli zvyknete, jsou efektní a reagují na přiblížení. Pokud však stojíte u auta déle, zasunou se zpět. Pozor nato Mégane E-Tech nemá klasický dotykový senzor. Musíte buď vytáhnout kartu nebo kliku vysunout manuálně odklopení malého krytu. Zadní dveře otevřete pomocí kliky ukryté v horní části dveří.

archiv redakce facestar

Místa na rozdávání

Díky svalnatým proporcím karoserie se tak nabízí dostatek místa pro všechny. Konstruktéři Renaultu odstranili klasický přístrojový štít a řadu dalších prvků. Voliče převodovky najdete na pravé straně pod volantem nahoře, to je pro vaše snadné používání. Konzole k ovládání rádia je umístěna tamtéž dole. Jednoduše tak máte všechny tři věci vždy po ruce.

Oba displeje mají hezkou grafiku a špičkovou ostrost i rozlišení. Infotainment OpenR Link zvládá bezdrátové Android Auto i Apple CarPlay na výbornou a oba tyto systémy se umí roztáhnout na celou svou obrazovku. Pod ním se nachází fyzická tlačítka k ovládání některých funkcí. Interiér vozu vás dostane stejně jako nás, zejména prémiový zpracováním materiálů. Designéři zde odvedli skvělou práci. Výběr materiálů, včetně pravého dřeva, jejich sladění, to je nový Megane na první pohled. Dřevěný dekor se objevuje i ve výplních dveří. Použité materiály působí hodnotně, umělá kůže na sedadlech i na samotné palubní desce.

Prostorem vás Megane E-Tech okouzlí. Vpředu je dostatek místa což je fajn, je zde hodně odkládacích přihrádek a prostorů. Na zadních sedadlech je místa o trochu méně, ale není to zas takový problém. Kokpit je útulný, sedadla fantastická a zkosený volant potažený umělou kůží, jako vystřižený ze sportovního kupé.

Zpříjemnit si cestování můžete díky masážní funkci předních sedadel, ale také třeba za luxusní audiosystém Harman Kardon. Výkonem 410 W, který představuje dva výškové reproduktory po stranách palubní desky, dva basové reproduktory ve výplních předních dveří, dva výškové a dva basové reproduktory ve výplních zadních dveří a subwoofer v zavazadlovém prostoru jsou zárukou kvalitního zvuku.

Za zmínku také stojí jako v našem případě i digitální vnitřní zpětné zrcátko. Na sklo promítá displej ze zadní kamery, to se může hodit jak na výhled na zádní posádku tak i výhled na zadní okno, které je v tomto případě umístěno o něco níže. Zavazadlový prostor si pochvalu zaslouží, díky dnu kufru, pod kterým naleznete ještě schránku na nabíjecí kabely.

archiv redakce facestar

0 za 7,5s

Nový Megane E-Tech EV60 220 má baterku s kapacitou 60 kWh a výkon 220 koní (160 kW). U elektromobilů je zásadní zejména točivý moment v tomto případě hodnota je 300 Nm. Renault udává, že z 0 na stovku Megane E-Tech 100% elektrický zrychlí za 7,5 s, maximální rychlost je zde omezena na 160 km/h.

V technických údajích Renaultu se uvádí homologovaný dojezd 450 kilometrů. Nám se za celou dobu týdenního testování na dálnici i mimo ní podařilo dostat na reálných 370 km. Po Praze jezdíte kolem 15 kWh/100, mimo město je to 9,15 kWh/100 a na dálnici naopak nad 20 kWh/100 km.

Pokud už nutně potřebujete dobít, máte k dispozici až 130 kW rychlonabíjení. Automobilka uvadí, že z 0 na 100 % zvládnete nabít za 1 hodinu 15 minut. Pokud ale využijete 22kWh domácí wallbox, připravte se na to, že na 100 % se dostanete za 3 hodiny 5 minut. U 50kW nabíjecích stanicích to je kolem do dvou hodin.

Hodnocení

Renault Megane E-Tech 100% elektrický nás velmi příjemně překvapil. Je to jeden z těch lepších elektromobilů na trhu, který umí velmi dobře pracovat s elektrickou energií. Spotřebou je hodně šetrný a dojezdem se rozhodně nemá zaco stydět. Vůbec celkově je auto dobře sladěno, pohonné ústrojí, podvozek. Nic zde zbytečně nevyčnívá. K tomu všemu máte i dostatek prostoru pro posádku i pro zavazadla v prostoru s objemem 389 dm³.

archiv redakce facestar

Plusy

+ Prostorný a stylový interiér

+ Pohodlný podvozek

+ Nízká spotřeba

+ Elektrický pohon

Mínusy

– Menší zavazadlový prostor

Související články