Malý velký francouzský buldoček dostál změn v rámci modernizace. Do našeho autotestu jsme tentokrát získali pátou generaci modelu Clio E-Tech v plné palbě. Automobilka klade důraz především na vizuální změny, což na jednu stranu tento model ještě více zatraktivnilo. Nová mimořádně atraktivní výbava Esprit Alpine vás dostane doslova pohltí jako nás v redakci.
Renault Clio po facelistu staví do popředí název Alpine, který je v současnosti charakteristickým označením těch nejvíce sportovně orientovaných vozů. Již základní verze působí prémiovým dojmem tento modrý lak Iron je dokonalý a stojí rozhodně za pozornost.
Aerodynamika
Verze Esprit Alpine má vpředu nepřehlédnutelnou aerodynamickou lištu, která také působí velmi dobře. Celá maska je navíc vyplněna dekorem připomínající chromovanou šachovnici. Přední nárazník v naší výbavě Esprit Alpine je sportovně tvarovaný a zaujme šedě lakovaným dekorem. Výraznou novinkou jsou full LED světlomety, které mají již svůj vlastní podpis tvar šipky, nikoliv však písmena C, na které. jsme u Renaultu zvyklí. Dva horizontální segmenty v každém reflektoru, které jsou opticky propojeny napříč maskou působí velmi exkluzivně. Boční profil se prakticky nezměnil. Stranám dominují rozsáhlé chromové prvky, což na pohled činí vůz exkluzivním kouskem. co se nám hodně líbí jsou zapuštěné kliky zadních dveří, které zůstaly v C-sloupcích.
Zadní světlomety dostaly čiré krycí sklo a dokonale propracovanou grafiku. Clio Esprit Alpine používá difuzor, takže jeho koncovka výfuku je skryta za ním. Již na první pohled vás zaujmou 17′ kola z lehkých slitin s exkluzivním designem a logem. Nové logo Esprit Alpine objevíte na předním blatníku. Zadní nárazník dostal nové aerodynamické prvky a šedě lakovanou linku, tohle našemu „mazlíkovi“ sluší.
Udržitelnost interiéru
Koncepce interiéru se příliš nezměnila, jsou zde však nové materiály více ekologické a udržitelnější. Působí však k nerozeznání od klasických materiálů používaných v automobilovém průmyslu. Dekorativní prvky jsou čalouněny ekologicky vyráběnou látkou. Zvířecí kůže byla již nahrazena umělou alternativou vyrobenou z přírodních a polyesterových vláken, přičemž pro její barvení se spotřebuje méně vody i energie.
Esprit Alpine trikolóra
Ve verzi Esprit Alpine vás na první pohled zaujmou sportovně tvarovaná sedadla, která mají příjemné boční vedení. Pokud si připlatíte balík Winter Comfort dostanete sedadla i volant vyhřívané. Kombinace koženého a látkového čalounění je přímo ideální a s logem Alpine a francouzskou trikolórou to vypadá prostě exkluzivně. A pozor výborně se v nich i sedí, ani po třech hodinách jízdy jsme necítili únavu. Tvarově se vám přizpůsobí a jako by vás chtěla obejmout a už nepustit. Nejen sedadla ale i přístrojová deska jsou výrazně protkány modrou linkou což je jakýmsi symbolem verze Esprit Alpine.
Na volantu z perforované kůže jsou prošité barvy francouzské trikolory. S tou se mimo jiné setkáte na více místech v interiéru, na palubní desce před spolujezdcem nebo na opěradlech s výrazným písmenem A, které rovněž odkazují na sportovní verzi Alpine.
Hranice plnoletosti
Je to zkrátka francouzská modelka, která již dospěla do své plnoletosti. Digitální obrazovka před řidičem s úhlopříčkou 10″ nabízí dvě možnosti zobrazení zvoleného jízdního režimu Eco, Normal, Sport. Grafika je přehledná a srozumitelná, poskytuje dostatek potřebných informací.
Vedle obrazovky je uprostřed palubní desky vertikální displej infotainmentu Easy Link s úhlopříčkou 9,3 palce. Opět graficky a technicky dobře zpracované. Pod ním se line řada tlačítek rychlého přístupu a naše oblíbené klasické ovládání klimatizace. Po nastartování nám udělalo velkou radost autíčko zobrazované ve středu obrazovky, které je vyhotoveno v barvě vozidla, ve kterém sedíte. Je to sice drobnost, ale Cliu tohle moc sluší.
Zavazadlový prostor pojme až 301 litrů. Nové Clio je dnes na výborné technologické úrovni. Nejvyšší výbava nabízí ve standardu systém rozpoznávání dopravních značek, upozornění na provoz za vozem nebo sledování mrtvého úhlu či adaptivní tempomat. V paket City Premium dostanete i 360° kamerový systém a paket Bose zajistí dokonalý zvuk jako v našem případě.
Hybridní Clio vyrazí vždy na elektřinu a poté aktivuje spalovací motor. Díky baterii s kapacitou 1,2 kWh zvládá malý hatchback čistě elektrickou jízdu. Tiše a hladce, síly má dostatek nejen po městě, příjemným společníkem bude i na delších trasách. Zrychlení z 0 na 100 km/h se dostane za 9,3 sekundy, maximální rychlost je zde nastavena na 174 km/h.
Lehkou nohou
Velmi příjemná spotřeba čeká na ty, kdo jezdí s lehkou nohou. Průměrná spotřeba by se podle tabulkových údajů měla dostat na 4,2 až 4,3 l/100 km. Vždy ale záleží na aktuálním stavu vozovky, v našem případě sněhové podmínky jsme se s Cliem E-tech Hybrid dostali na hranici 5,5 l/100 km. Podvozek je dostatečně tuhý, aby si získal vaši důvěru i ve vysokých rychlostech, přičemž prostřednictvím volantu máte stále dostatek informací o přilnavosti předních kol. Přesto jsme si nestěžovali ani na komfort jízdy. Energie do baterie se ukládá nejen regenerací při brždění, ale atmosférický motor funguje zároveň jako generátor energie pro baterii. Jízdní vlastnosti jsou tedy špičkové a provoz auta vychází na rozumné peníze. Hybrid jsme ve městě dostali i pod 4,5 l/100 km/h. Auto s plnou nádrží slibuje fantastický dojezd až 900 kilometrů.
Hodnocení
Design modernizovaného Clia se opravdu povedl. Celkový interiér tohoto malému hatchbacku rozhodně sluší. Hybridní pohonná jednotka osloví kultivovaností i spotřebou pohodáře, mezi které se řadíme i my v redakci. Uvnitř je to pořád příjemné a ergonomicky slušivé auto, které nás doslova učarovalo svými vlastnostmi a charakterem.
Plusy
+ Svižný infotainment
+ Moderní a udržitelné materiály v interiéru
+ Vrcholná výbava Esprit Alpine
+ Design automobilu
+ Hybridní soustava
Mínusy
– Vrácení vozu po testování