FACESTARAutotestOpel Mokka 1.2 Turbo Ultimate: Extra silná káva s notnou dávkou osobního...

Opel Mokka 1.2 Turbo Ultimate: Extra silná káva s notnou dávkou osobního stylu a elegance!

Nová Mokka je úplně z jiného těsta než její první generace. K týdenním testování jsme dostali automobil s benzínovým motorem, model Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate. Nový Opel Mokka naši redakci zaujal především designem, který poukazuje na to, že Opel má i po této stránce pořád co nabídnout.

Mokka poprvé

Mokka zvenčí opravdu vypadá výborně a má neskutečné charisma. Elegantní modul Visor, který se táhne pod kapotou napříč celou přední částí vozu integruje hlavní prvky značky Opel do jednolitého horizontálního uspořádání. Světlomety nejnovější generace IntelliLux LED mají velmi slušný dosah i svítivost. Charakteristická denní LED světla s typickou siluetou křídel, která uprostřed masky přerušuje symbol blesku. Moderní design se zmíněnou přední maskou Vizor, s ostře řezanými liniemi a zavalitým tvarem karoserie, vypadá opravdu velmi slušně.

archiv redakce facestar

V každém detailu v případě exteriéru je vidět, že Opel nenechal nic náhodě a vytvořil velmi působivé auto. Nás zaujala světlá výška podvozku, která je na poměry městského crossoveru nadstandardní, zde konstruktéři odvedli dobrou práci. Naprosto v klidu zvládne i větší nerovnosti, jako jsou v našem testu nezpevněné cesty.

archiv redakce facestar

Spodní partie

S testovanou motorizací lze jezdit i dynamicky, podvozek je v dané kategorii již tradičně výborný. Když je třeba podrží a auto se příliš nenaklání. Na slušné úrovni je i samotné řízení. I přes dostatečnou dynamiku a pružnost motoru je Mokka pohodové, pohodlné auto, bezpečné pro přesouvání se kdekoli a kdykoli vás napadne.

archiv redakce facestar

Testovaný model v šedo-černé barvě s exkluzivními doplňky a 18“ disky (pneumatiky 215/55/R18) vypadá výborně z každé strany. Stejným designem je laděn i interiér. Opel Mokka nás utvrdil v tom, že je to krásně propracované osobní auto. Líbílo se nám zadní část vozu s tenkými zadními světlomety, které jsou také jako přední světlomety standardně vybaveny LED svícením.

archiv redakce facestar

Mokka interiér

Do vozidla se nastupuje přes překvapivě vysoké prahy dveří. Jakmile tuto překážku překonáte, tak se usadíte do pohodlných sedadel. Vpředu mají sportovně střižená sedadla i boční vedení ne však tak, aby bylo příliš těsné či tuhé. Kromě dobré opory v zatáčkách poskytují přední sedadla díky přiměřeně pohodlnému polstrování i překvapující pohodlí, to platí i vzadu, kde se cestující usadí do sedadel s pohodlným posedem.

archiv redakce facestar

Sezení je pohodlné a příjemné zároveň jak vpředu tak i vzadu. Druhá řada sedadel je z mého pohledu ideální pro děti, případně dospělé jedince s podprůměrnou výškou. Toto je velmi individuální a každá rodina, resp. zájemce to má jinak. Z druhé řady můžu skočit rovnou do zavazadlového prostoru, který nabízí základní objem 350 litrů a dělené dno, což je pro denní potřeby dostačující parametr. Na dovolenkový výjezd 4-osob by to chtělo střešní box. Po sklopení zadních opěradel (dělení 60:40) získáte prostor pro větší předměty o objemu až 1105 litrů.

archiv redakce facestar

Naprostou dominantou řidiče ale i celého vozu jsou 3D opticky propojené dva velké displeje v elegantním lesklém černém provedení, které dodají na eleganci vozu.

archiv redakce facestar

10“ dotyková obrazovka multimediálního systému a 12“ digitální přístrojový štít jsou přehledné a jednoduché na ovládání. V černém lesku je rovněž pod obrazovkou ovládání klimatizace a stejně tak i středový panel. V kabině zůstaly zachovány vedle již zmíněných dotykových i klasické hardwarové ovladače, z hlediska ergonomie je vše umístěno opravdu „po ruce“.

Pure Panel

Pure Panel poskytuje řidiči nejdůležitější informace, je jednoduchý, přehledný, ale je třeba si na něj trošku zvyknout, abyste se s ním dokonale sžili. Grafika zobrazení je perfektní, chválíme plnou konektivitu (Bluetooth, Wi-Fi, USB-A), včetně nativní navigace a podpory Android Auto i Apple CarPlay, kterou jsme využívali po celou dobu našeho testování. Ovládání na displeji má rychlou odezvu, je vidět ze všech stran vozidla včetně zadní posádky, chválíme i velikost displeje, která je dostačující.

archiv redakce facestar

Digitální přístrojový panel nabízí stejné rozlišení. Zobrazené údaje stejně tak i grafiku lze měnit v základních režimech podle představ řidiče.

archiv redakce facestar

Místo obvyklé řadicí páky je mezi řidičem a spolujezdcem na středovém panelu pouze malý nenápadný přepínač pomocí kterého zvolíte požadovaný rychlostní stupeň. Hned vedle se nachází tlačítko pro parkovací polohu a přepínač pro výběr různých jízdních režimů (ECO, Normal, Sport).

archiv redakce facestar

Mokka styl

Režim Eco jsme využili při našem testování již několikrát nejen v době, kdy jsme potřebovali snížit spotřebu paliva ale také při jístě po okrscích. Spotřebu můžete rovněž sledovat v průběhu jízdy, pokud si na displeji navolíte režim, který zobrazuje spotřebu online.

archiv redakce facestar

Interiér vypadá moderně a kvalitně zpracovaný. Líbí se nám použitá „karbonová“ dekorace na přístrojovém panelu, která se objevuje ve dveřích v přední části vozu.

archiv redakce facestar

Automobil Opel Mokka se svými rozměry právem patří mezi typicky městská auta, která jsou rychlá a jezdí a myslí ekonomicky. Díky menším proporcím není žádný problém zaparkovat i za pomocí asistenčních prvků.

Asistenti po ruce

Přítomnost pokročilých asistenčních systémů, nás velmi potěšila. Aktivní monitorování okolí vozidla s autonomním brzděním v případě nouze, sledování dopravních značek, monitorování mrtvých úhlů, sledování pozornosti řidiče, automatické přepínání světel, monitorovaně okolí za vozidlem během couvání, parkovací asistent (zadní/přední kamera vytváří softwarově skládaný 360° pohled kolem auta PDC senzory) a v neposlední řadě i adaptivní tempomat, který spolupracuje s aktivním vedením vozidla v jízdním pruhu.

archiv redakce facestar

Spotřeba je také dobrá. Ve městě se dostanete s průměrem mírně pod 6 litrů, na dálnici při jízdě na hranici povoleného rychlostního limitu vyskočí nad 7,5, naopak, na okreskách se s lehčí nohou na plynu dokážete přiblížit až pětilitrové hranici. My jsme po týdnu testování a přibližně 500 najetých kilometrech, poměrně rovnoměrně rozvržených mezi město, okresky a německé dálnice skončili o průměru 6,3 litru.

archiv redakce facestar

Při jízdě oceňujeme velmi dobrou ovladatelnost a malé náklony v zatáčkách. Jízda po panelové cestě poseté příčnými spárami, jako je to například po německé dálnici, automobil při neomezené rychlosti až 200 km/h seděl na dálnici dokonale, jízda byla plynulá a rychlá.

V tomto případě byla spotřeba o něco větší i v režimu Eco. Je dobré vědět, že vše záleží vždy na tom, jakým způsobem budete jezdit, jak bude auto obsazené od toho se vždy odvíjí spotřeba paliva.

archiv redakce facestar

Jízdní vlastnosti a také směrová stabilita ve vyšších rychlostech jsou velmi slušné. Motor je pružný a reaguje okamžitě na plynový pedál. Režim „Sport“ doporučujeme při rychlé jízdě. Automobil dokonale splnil naše očekávání a dovezl nás bez problémů k cíli. ​

Hodnocení

Nový Opel Mokka dnes patří k nejkrásnějším malým crossoverům na trhu, je to jednoznačně imageové a osobité auto. Testovaný motor nabízí výbornou dynamiku a velmi slušnou spotřebu, jízdu s ním si lze opravdu užít. Vpředu je to komfortní, vzadu o něco méně, objem kufru je mírně pod průměrem, nejde však o nějak zásadní rozdíl, který bychom považovali za handicap. Výhodou jsou výborné jízdní vlastnosti, naladění podvozku.

  • Plusy

Jednoduchý a dobře fungující systém

Tichý chod motoru i při vyšších otáčkách

Vyhřívaný volant

Stabilita v zatáčce

Brzdy

Elegantní vzhled vozu

  • Minusy

Úzká zadní sedadla při dlouhé jízdě
Menší zavazadlový prostor

Související články