FACESTARAutotestOpel Grandland X Hybrid4: Kompromis mezi elegancí a sportem

Opel Grandland X Hybrid4: Kompromis mezi elegancí a sportem

Grandland X Hybrid4 si si zapamatujete na první pohled a to zejména díky charakteristické dvoubarevné kombinaci červené karoserie a černé kapoty. Designu vévodí jemné a ladné křivky, které se protínají s ostrými hranami, což dodává pěkný sportovně elegantní vzhled.

Opel má praktickou a jednoduchou palubní desku, ovládání ventilace oddělené od dotykové obrazovky, a dokonce i klasický přístrojový štít s ručičkami. Hybridní verze Grandland X nabízí automatickou dvouzónovou klimatizaci, 8″ infotainment s navigací, Android Auto a Apple CarPlay, LED přední i zadní světla, tempomat, bezklíčové startování, 18″ kola a mnoho dalšího. A automatickou převodovku k tomu. Oceňujeme pohodlné přední sedačky s certifikátem AGR, kvalitně svítící diodové světlomety i bohatou výbavu.

Designovým prvkem je rovněž i chromová lišta, která se táhne velmi elegantně přes okna. Potěší vás měkčené plasty, které na dotek působí uvnitř interiéru opravdu luxusně. 

Dostáváme se k nejpodstatnější věci tohoto testu. Jak už název modelu značí, jde o plug-in hybrid resp. PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) vozidlo, první, které Opel představil. 

Základ pohonného systému tvoří benzínový 1,6-litrový 4-válec s přímým vstřikováním a výkonem 147 kW (200 k). Spalovací motor doplňují dva elektromotory s výkonem 80 kW (109 k). Lithium-iontová vysokonapěťová (300 V) akumulátorová baterie disponuje kapacitou 13,2 kWh. Jeden elektromotor je uložený vpředu a integrovaný do 8-stupňové automatické převodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorem a diferenciálem integrovaný do modulu zadní nápravy, čímž dle potřeby zajišťuje pohon všech kol.

Opel Grandland X Hybrid4 má dojezd zhruba 50 km s elektrickým pohonem (podle WLTP) a 60 km (dle NEDC). Hybridní systém má celkový výkon 300 koní a 520 Nm. Na pohled to sice vypadá, že to je slušná nadílka výkonu. Co se spotřeby týče, podle WLTP na hybridní pohon je průměrná spotřeba 2,1 l / 100 km.

Hybrid je ideál

Hybrid je ideální kombinace a dokonalý kompromis pro všechno. Potřebujete jezdit krátké tratě ve městě? Přepnete se čistě na elektro pohon, kdy šetříme přírodu i ovzduší. Potřebujete absolvovat delší trať? Není problém, přepnete na HYBRID pohon a bez problémů dojedete do cíle. 

Silnou stránkou SUV Opel Grandland X je i zavazadlový prostor. Verze na naftu nebo benzín disponují kufrem s kapacitou až 514 litrů, v případě hybridní verze si trochu tohoto prostoru rezervovali pro specifické vybavení potřebné pro pohon.

4 jízdní režimy

Grandland X Hybrid4 disponuje 4 jízdními režimy, které umožňují přizpůsobit si chování vozu podle představ.

    • Režim HYBRID – vozidlo automaticky volí nejefektivnější způsob pohonu.
    • Elektrický režim – umožňuje jízdu pouze na čistě elektrický pohon, nejefektivnější zejména ve městě.
    • Režim AWD – ten aktivuje elektromotor pohánějící zadní kola, tak aby dosáhl maximální trakci na různých druzích povrchů.
    • Režim sport – poskytuje maximální výkon soustavy.

Nabíjení

Kromě kabelu, určeného k připojení do běžné elektrické zásuvky, Opel dodává k vozidlu i kabely pro nabíjení z veřejných nabíjecích stojanů. Baterie nabíjíte i během jízdy s funkcí e-save. Je možné navolit si množství nabité baterie – na dojezd 10 km, 20 km nebo si ji víte nabít do plna.

Související články