FACESTARAutotestOpel Corsa 1.2 Turbo: Sexy módní dračice svou německou identitu nezapře

Opel Corsa 1.2 Turbo: Sexy módní dračice svou německou identitu nezapře

V dnešním automobilovém světě je Corsa skutečnou legendou. Již na první pohled nás v redakci šestá generace Opelu Corsa zaujala. Po usednutí a prvních kilometrech jízdy bylo jasné, že s tímto autíčkem se jen tak nudit nebudeme. Novou Corsu jsme měli možnost již otestovat verze 1.2 Turbo/74 kW.

archiv redakce facestar

Jedním slovem za nás je to skutečně krása. Ano automobil má sice základ francouzský, ale vzhled je 100% německý a ty jízdní vlastnosti něco neuvěřitelného na takového broučka. Je lepší, vybavenější, bezpečnější a co víc úspornější.

archiv redakce facestar

Vlastní cestou

Opel si od samého začátku prosadil, že navzdory společnému vývoji s PSA si ponechá prvky typické pro značku. Právě to udělal a přesně to, co si ponechal, Opelu vytvořilo jednoznačné poznávací znaky. Nízká střecha, široká přední maska, ECO LED světlomety s optickou a osvětlovací sadou svítí brilantně, jsou plně automatické, ve tmě vás jen tak něco nepřekvapí a v této třídě jde rozhodně o unikát, decentní spoiler vzadu, tohle se vývojářům povedlo na výbornou a autu dokonale sedí.

archiv redakce facestar

Auto vypadá až překvapivě dynamicky a to nejen díky barvě stříbrné metalízy Aluminium. A ještě překvapivější je, že stejně tak i jezdí. Prolisy na bocích a specifický design zadních světel, které vytváří světelný podpis jsou jasný důkazem moderního auta.

archiv redakce facestar

V jednoduchosti je krása

Corsa míří svými klasickými ručičkovými ukazateli otáček motoru a rychlosti na konzervativnější klienty. V tomto případě se nemusíte dívat na další zářící displeje a hned porozumíte všemu, co vám auto sděluje. Nemusíte se pak seznamovat s více druhy zobrazení, hledat piktogramy či vnímat aktuální výstrahy. Výše položená palubní deska dodává interiéru potřebnou vzdušnost. Jednoduchá koncepce palubní desky, kde je mimo jiné umístěna 7palcová obrazovka, stojí za ideálním rozmístěním ovladačů, ergonomie ovládání je tak na vysoké úrovni. Po grafické stránce ji není co vytknout. 

archiv redakce facestar

Všechno je zkrátka jasné hned na první pohled. A co víc na budíky dobře vidíte. Nacházejí se přesně tam, kde je vždy budete hledat a při pohledu na ně vám nebude překážet volant. Za nás v tomto segmentu velké plus. Volant potažený kůží se drží pohodlně díky svému objemu, je na dotek příjemný a přehledný. Od ovládání po nastavení funkcí. Vše v našem případě běželo v pořádku bez problémů.

archiv redakce facestar

Přední látková sedadla nabízí pohodlí i vyšším osobám (v našem případě 180 cm), na zadní sedačky se posadí i vyšší člověk, kde bude mít i místo na nohy. I v malé corse jsou sedadla velká, s dostatečně dlouhými sedáky, s opěradly vysoko nad ramena, ergonomicky rozšířená uprostřed a se slušným bočním vedením. Sezení je pohodlné a příjemné, navíc péče o sedadla, která byla v našem případě potažena látkou, je prakticky minimální. Bílé prošití dodají sedadlům na atraktivním vzhledu.

archiv redakce facestar

Jednoduchost ovládání je heslo, kterým se konstruktéři řídili při celém sestavování interiéru. Panel ovládání klimatizace nabízí přesně určená tlačítka či otočná kolečka. Takže velmi rychle se naučíte, jak si přidáte teplotu, zvýšíte otáčky ventilátoru, změníte rozvod vzduchu či zapnete vyhřívání sedadel nebo zadního okna.

archiv redakce facestar

Po chvíli to budete dělat zcela naslepo a aniž byste odpoutali zrak z vozovky. Netřeba se proklikávat tlačítky a displejem. I to je plus k bezpečnosti dopravy. Pod klimatizací se ve středovém panelu nachazí USB a 12 V nabíjení, včetně úložného prostoru pro mobilní telefon. 

archiv redakce facestar

Interiér Corsy je příjemné prostředí s hezkými designovými detaily a kvalitními materiály, přehlednost a snadná použitelnost je v tomto případě samozřejmostí. V našem případě dominuje palubní deska na kterou se dobře dívá. V jejím prostředku se vyjímá dotykový displej, na kterém si můžete zobrazit navigaci, rádio, co si jen přejete.

archiv redakce facestar

Díky rozhraním Android Auto a Apple CarPlay také to, co se právě děje ve vašem mobilním telefonu i navigaci přes Google Maps i přehrávání uložené hudby. Konektivita je bezproblémová, odezva rychlá a přehledná.

archiv redakce facestar

Doma je ve městě i na dálnici

Rozměry, motorem i mrštností patří Opel Corsa jednoznačně do města. A když zmiňujeme rozměry, myslíme vnější i vnitřní. O primárně městském zaměření mluví také zavazadlový prostor. Jeho objem opět postačí na tašku do fitka, kufr či týdenní nákup. I variabilita po sklopení opěradel zadních sedadel říká, že pro tyto účely Corsa je zcela stavěna. 

archiv redakce facestar

Za jízdní vlastnosti se Corsa vůbec nemusí stydět. Spolehněte se na ni na klikatých cestách a ona se vám za důvěru odvděčí. Jízda je příjemná a až moc pohodlná. Naprosto v pohodě si užijete rozhovor s posádkou. Mluvit o aktuální Corse ve spojení s nejlepší jezdící verzí v historii vůbec není přehnané. V této oblasti má opravdu co nabídnout. Navíc kromě města se Corsa ráda vydá i na dálnici. My jsme si ji otestovali na německé dálnici, vytáhne ze sebe maximum, aniž by utržila šrámy. Cestování je velmi příjemné a pohodlné.

archiv redakce facestar

Sexy zábava navíc

Naše testovaná verze měla pod kapotou motor 1.2 Turbo o výkonu 96 kW, což bylo pro takto malé auto skvělá porce zábavy. Po sešlápnutí plynu jsme měli na tachometru stovku za 7,8 sekundy a osmistupňový automat spolehlivě dělal to, co umí. Motor je s ním dokonale sladěný, řazení funguje na jedničku, netrápí vás žádné cukání, a když sešlápnete plyn, auto dobře reaguje a dělá to, co od něho čekáte. Naladěný podvozek obstojně funguje i na horších silnicích, kde zvládá výmoly s nepatrně vyšší ladností. Spotřeba je opravdu nízká, ve městě jsme se dostali na hodnotu 5,1 l/100km, dálnice a větší trasy ukázaly na 5,9-6,4l/100 km. Corsa je schopná pohybu městem a okreskami klidně se spotřebou okolo pěti litru. 

archiv redakce facestar

V městském provozu přišla vhod mrštnost, když bylo třeba stihnout zelenou, zatímco na dálnici nebyl problém jet jak bez výrazného řevu motoru, tak i bez výrazné obavy z vysoké spotřeby.

archiv redakce facestar

Dobrý sluha a pán

Opel Corsa velmi dobře hlídá jízdní pruhy a v případě že se blížíte k jedné nebo druhé čáře, plynule a pozvolna vás opět vrátí do optimální jízdní stopy. Žádné prudké manévry, nebo nečekanné trhání. K tomu všemu vidíte i kontrolku o tom, že vám auto pomáhá s jízdou. 

archiv redakce facestar

Zmíníme rovněž zavazadlový prostor, který vyrostl na 309 litrů. Má pravidelné tvary a pod dvojitou podlahou ukrývá rezervu. Pokud byste potřebovali ještě více místa pro náklad, stačí sklopit zadní sedadla, musíte ale počítat se schodkem mezi zavazadlovým prostorem, rázem se tak dostanete na hodnotu 1091 litrů, což už je opravdu slušný prostor na tak malé auto, jakým je právě Opel Corsa.

archiv redakce facestar

Svou velikostí snadno zapadá do průměru třídy a pro nároky mnohých zákazníků je dostačující. V našem případě, jsme zavazadlový prostor zaplnili ze 100% procent.

archiv redakce facestar

Opel Corsa šesté generace skutečně působí jako vůz, pod jehož laděním jsou podepsání němečtí technici a inženýři. Auto je skutečně podařené, navíc na sebe nechává strhnout veškerou pozornost okolí. Plně funkční, zábavné a snadno použitelné malé auto, které si zaslouží vaší pozornost. 

Hodnocení redakce: 99 % 

+ Přehledný a živý interiér
+ Svižný motor
+ Jednoduché a snadné ovládání
+ Cena
+ Infotainment
+ Design auta

– Variabilita
– Menší zavazadlový prostor

 
 

Související články