Japonská automobilka rozšiřuje svou nabídku o další povedený model jménem ZR-V, který konkurenci jen tak nenechá v klidu. Do našeho dvoutýdenního testování se nám dostala verze Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid.
První živý pohled na auto vyvolává mnoho emocí a těch zvídavých pohledů kolemjdoucích. Po designové stránce designu se vše povedlo. Příď s elegantně tvarovanými světlomety a osmiúhelníkovou maskou, elegantní zadní světla to je doslova balzám pro oči. Jako celek působí kompaktní SUV nekompomisním dojmem, pozor jen na náchylné poškrábání u černých lesklých blatníků. Práci designérů nové Hondy ZR-V hodnotíme pozitivně. V námi testované modré barvě a výbavě Sport, která přináší řadu černých detailů, vypadá japonská dáma fakt cool.
O pohon se výhradně stará hybridní ústrojí, které se skládá z dvoulitrového čtyřválce, elektromotoru, generátoru, lithium-iontové baterie a převodovky e-CVT s fixním převodem. Vysvětlení fylozofie hnací elektromotor je zde napájen přímo z baterie, nebo spalovací motor dodává energii do generátoru, který ji opět dodá do elektromotoru, a nebo blokovací mechanismus spojky vytvoří přímé propojení mezi benzínovým motorem a koly. Díky elektromotoru je tak jízda neskutečně plynulá a reakce na plynový pedál jsou vždy okamžité. Hybridní systém je natolik spořivý, že se velmi snadno dostanete pod 6 l na 100 km na vašich cestách. Z 0 na 100 km/hod vystřelí za 7,9 sekundy. Intenzitu rekuperace si snadno nastavíte páčkami pod volantem. Jednotlivé režimy pohonu se aktivují zcela plynule.
ZR-V se neztratí ani na dálnici. Spotřeba při tempomatu nastaveném na 150 km/h dosáhla 8 l/100 km, to je k benzinovému dvoulitru slušná hodnota. Dlouhodobě se ale lze s Hondou ZR-V jezdit se spotřebou 6,3 l/100 km. Nám se spotřeba na konci testu zastavila na 6,1 l/100 km, z toho 350 km tvořily dálnice a druhou část města a okresní cesty. V zatáčkách je na Hondu spolehnutí, auto se nenaklání. ZR-V jezdí vždy na 18“ kolech s pneu o rozměru 225/55.
Kvalita interiéru
Hned po prvním usednutí zjistíte, že se jedná o verzi Sport. Stejně tak i můžete jezdit v režimu Sport. Tvarované sedačky mají skvělé boční vedení, sklon sedáku lze nastavit tak, že vám příjemně podpírá stehna. Pozice za volantem je komfortní a spolu s bočním vedením sedaček je to skvělá kombinace. Interiér je opravdu kvalitní, disponuje dobrou prostorností na předních i zadních sedačkách. Sedadla jsou na delších cestách pohodlná, na bocích je výrazné tvarování. Automaticky mají vyhřívání bez příplatku. Přední části vozu vévodí středový panel s mostem, pod kterým se nachází šikovná odkládací plocha s USB.
Palubní deska má elegantní tvary, ovládací prvky směřují k posádce na předních sedadlech. Nechybí velká otočná kolečka pro ovládání klimatizace, v tomto režimu je také řešena hlasitost infozábavního systému. Nejnovější systém podporuje Apple CarPlay a Android auto a nabízí vše potřebné. CarPlay se v našem případě připojilo okamžitě po nastartování auta. Navigační systém má jednoduchou a srozumitelnou grafiku pro každodenní používání. Digitální přístrojový štít tvoří 7palcovou obrazovkou umístěnou vlevo, v pravé části se nachází kruhový ukazatel. V té nejvyšší výbavě Advance máte k dispozici úhlopříčku 10,2 palce. Grafika obrazovky je přehledná, místo otáčkoměru vám ukazuje procentuální zatížení hnacího ústrojí a režim, v kterém pracuje hybridní pohon.
Výbava zahrnuje například adaptivní světlomety, bezklíčový přístup a startování, vyhřívaná sedadla a volant, prémiové audio s až 12 reproduktory a subwooferem a mnoho dalších vychytávek. Základ zahnruje bezpečnostní jízdní asistenty Honda Sensing zahrnující nouzové brzdění, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu s parkovací kamerou, čtení dopravních značek funguje bez bez menších problémů. Honda s výbavou rozhodně nešetří a ráda se chlubí. Samozřejmostí je přítomnost asistenta jízdy na dálnici, který v Hondě funguje perfektně bez sebemenšího zaváhání.
Hodnocení
ZR-V je za nás velmi úsporné a praktické auto. Pokud hledáte jednoduché a stylové autíčko, do kterého se posadíte a hned zjistíte co a jak funguje a co se jak nastavuje, ZR-V je správná volba. Kvalitní hybridní systém, skvělé jízdní vlastnosti i ekxluzivní interiér, to je to co mohou ZR-V závidět i ta nejúspornější auta na trhu.
Plusy
+ Skvělý úsporný pohon
+ Jízdní asistenti
+ Slušná základní výbava
+ Kvalitní zpracování interiéru
Mínusy