V pořadí již třetí generace modelu HR-V se změnila doslova k nepoznání. Nejen designem, ale také technikou. Prodává se výhradně jako hybrid. Sedadla Magic Seats si ale japonský crossover ponechal. Navíc překvapí prémiovým zpracováním, jak jsme se sami přesvědčili v našem týdenním testování.
Hybridní pohon je vynikající volbou pro všechny, kteří jezdí primárně v městském provozu, ale na víkendy se rádi zamíří na výlet do hor či na návštěvu za rodinou. Honda HR-V e:HEV, je přesně to auto, které musíte mít. Navenek vypadá subtilně, zato ve svém nitru nabídne obrovský prostor nejen pro pět pasažérů, ale i pro rodinu, která ráda naplní kufr všem, co na svém výletě potřebuje.
Ve městě díky systému motor generátoru a elektrické jízdě nespotřebujete téměř nic a při jízdě na dálnici se spalovací motor, který je pro tento vůz mimochodem dostatečný z hlediska hmotnosti i účinnosti, zapne a poskytne plný výkon se spotřebou, se kterou stále konkurujete jiným, čistě spalovacím, modelem podobných tříd.
Design musíte milovat
Ve třetí generaci udělali designéři pořádný kus práce. Honda HR-V je dlouhá 4340, široká 1866 a vysoká 1582 mm. Ve srovnání s předchozí generací je zase o šest milimetrů kratší a o 23 mm nižší, ale až o 76 mm širší. Rozvor náprav 2 610 mm se neměnil. Přední mřížka chladiče s lakovanými lamelami dává auto lehce futuristický nádech, snad nejvíc sexy je záď, s línií světel táhnoucí se horizontálně napříč pátými dveřmi. Z boku vás zaujme prodloužená kapota i rovná střecha. Skloněné zadní okno dodá více sportovní nádech. Při prvním pohledu na model Honda HR-V e:HEV jsme měli chuť vzít si ho do ruky jako model autíčka, pořádně si s ním pohrát.
Inteligentní řešení
Pojďme nahlédnout trošku víc do interiéru. Rozložení jednotlivých částí přístrojové desky je v tomto případě logické, funkční a hlavně nepřecpané. Uprostřed se nachází dotykový displej infotainmentu s velikostí 9-palců, který nabídne dostatečně velký prostor pro jak zobrazování, tak i ovládání nejdůležitějších funkcí automobilu, včetně ovládání chytrého telefonu či samotné navigace. Menu je plně přehledné a bez problému vás všude dostanete.
Ikonky hlavního menu jsou dostatečně velké, mají pěkný design a jsou propracované tak, aby zbytečně nerušili pozornost řidiče. Oceňujeme rovněž samostatný panel klimatizace, klasický volič převodovky i pár analogových ovladačů nového infotainmentu Connect 2.
Kryt nouzového tlačítka systému eCall, který dokáže sám zavolat na linku 112 je za nás super. Plní funkci ochrany před nechtěným zmáčknutím, jelikož okolo jsou tlačítka na světla nebo servis.
Přímo před řidičem se objeví konfigurovatelný barevný otáčkoměr se středovým displejem palubního počítače, na kterém si umíte zobrazit přesně to, co ke své cestě nejvíce potřebujete či vyžadujete. Na displej je dobře vidět, ovládání je snadné a odezva rychlá.
Designéří si zaslouží od nás velkou pochvalu za sedadla s látkovým potahem a bočním prošitím červenou nití. Působí příjemným dojmem a posez v nich je i na stovky kilometrů v jednom směru velmi elegantní a pohodlný.
Potěší také čalouněná loketní opěrka a masivní věnec multifunkčního volantu. Boční části pevně uchopí i rozměrnější postavu a udrží ji v požadované poloze i ve větších náklonech v zatáčkách.
Mimochodem ze sedadel Magic Seats je na vozovku výborný výhled i přes snížený postoj střechy auta. Ve výhledu do stran nezavazují ani tenké A-čkové sloupky. Relativně velká zpětná zrcátka zase dokonale napomáhají výhledu do stran. Nechybí na nich ani monitorovací systém mrtvého úhlu.
Konektivitu auta s chytrým telefon zajišťuje bezdrátová platforma Apple CarPlay. V případě, že máte Android Auto nezapomeňte že lze jen přes USB port.
Místo pro každého
Spokojeni budete i s prostorem. Místa je zde opravdu dost, nechybí ani dostatek odkládacích prostor ve dveřích, či ve středovém panelu, kde můžete odložit a nabít svůj chytrý telefon díky bezdrátovému nabíjení. Prostor pro nohy je jak na předních tak i zadních sedadlech dostatečný. Sedáky jsou výklopné díky systému Magic Seats. Tím získáme místo pro převoz nákladu. V tomto případě se podlaha sníží na maximum. K tomu přidává HR-V sklopné desky, které překryjí štěrbinu mezi kufrem a sedadly.
Za nás perfektní. Doplníme že velikost zavazadlového prostoru je v základu objemem 335 litrů a po sklopení zadních sedadel se dostanete na 1 305 litrů. U elektrického zavírání zadního kufru také najdeme druhé tlačítko, které slouží pro zavření kufru, když opustíte vůz.
Spotřeba minimální
Zážehový čtyřválec běží v optimálním pásmu otáček a pohání generátor, vyrábějící elektřinu, která elektromotor zásobuje, přes baterii pohání kola. Elektřinu vyrábí při zpomalování také generátor a ukládá ji do baterie. Když jsme s autem jezdili v městském provozu téměř nic naše dáma nesnědla. Automobil disponuje hybridním systémem, spalovací motor působí primárně na pohon generátoru, který dodává elektrickou energii elektromotoru. Zde mluvíme o spotřebě jeden, dva, možná tři litry podle rychlosti jízdy a jízdního stylu. Tuto spotřebu opravdu očekávejte ve městě.
Plný výkon motoru spotřebuje auto při jízdě ve vyšších rychlostech, například na německé dálnici, kde generátor už baterku na potřebný výdej energie neuživí. Tady jsme jezdili okolo osmi až desíti litrů. Kombinovaná spotřeba během našeho testu nepřesáhla pět litrů, což si myslíme, že v této době je velmi silným argumentem, proč byste měli koupit právě hybridní automobil.
Podvozek je nastaven tak, aby dokonale pohlcoval nerovnosti městských rozbitých silnic. Sem tam se nám stalo, že při rychlejším přejetí retardéru jsme mírně nadskočili. Podvozek velmi dobře zvládá i rychlejší průjezdy zatáčkami, ve kterých automobil solidně podrží. Nežádoucí naklápění jsme tak během našeho testu nezaznamenali. Pohodovější jízdě na nerovnostech napomáhají i vyšší pneumatiky o rozměru 225/50 R18.
Hodnocení redakce facestar 98,9%
+ nízká spotřeba
+ ovládání rekuperace pádly pod volantem
+ tlačítka ovládání klimatizace
+ design interiéru
– nastavení předních sedadel páčkou
– krátká doba na testování v redakci