Nový model Honda Civic v pořadí již 11. generace si zamilujete. Vrátí vás do doby, kdy jízdní vlastnosti hrály mnohem důležitější roli než zábavný infotainment. Už teď můžeme říct, že se jedná o jedno z nejlepších aut, které jsme testovali v tomto roce s tou nejlepší výbavou Advance se sadou Sport.
Model Civic je na trhu již 50 let, kterého se prodalo přes 27,5 mililonů kusů a to ve 170-ti zemích. Auto oceňované pro svůj zábavný jízdní charakter a skvělé motory, je dnes hybridem, který tvoří benzínový atmosférický dvoulitr spolupracující hned s dvojicí elektromotorů.
Prémiový atlet
Nový Civic má prodlouženou přední kapotu, skloněné přední sloupky a k tomu všemu dokonale propojuje typický „zobáček“ třetího bočního okna. Masku Civicu chrání přísně horizontální plastový výplet, který působí na první pohled jako drsňák. Černé zakončení mřížky velmi efektně přechází až do obou bočních dveří. Tohle se designérům povedlo. Jako jeden celek působí úzké světlomety, jenž propůjčují Hondě Civic dynamický výraz. Zadní světla zvýrazňují šířku horizontálním uspořádáním.
Výrazný černý spoiler na víku kufru, černé boční lišty či černá zpětná zrcátka jsou typické pro nejvyšší sportovní řadu Advanced tohoto modelu v odstínu Berlina Black. Přední a zadní znak automobilky v černé barvě to je jednoznačně poznávací znamení, které k autu patří, působí velmi elegantně až luxusně.
Civic je o něco nižší a širší – pravý opak modních SUV. Nakonec stojí na nové platformě s rozvorem prodlouženým o 35 mm, na konečných 2 734 mm. Pomohlo také 20 mm rozšíření rozchodu zadních kol. S verzí Advanced dostáváte 18palcové disky obuté vskutku širokým profilem pneumatik 235/40 prémiové Michelinky Pilot Sport 4. Při pohledu na zadní část leckoho napadne jak dokáže udržet stabilitu v zatáčkách a jak si stojí na cestách.
Prémierový obsah
Ještě více vás nový Civic dostane poté, co usednete za volant a to nejen díky skvělému výhledu, které mají na svědomí neobvykle štíhlé sloupky, které jsou dnes vzácností, a relativně velká zasklená plocha. Dokonce nevadí ani zpětná zrcátka.
Interiér na první pohled působí jednoduše a uspořádaně. Horizontální palubní desku zdobí hliníková struktura s funkcí výdechů ventilace. Výběr materiálů a zvolená kombinace navozují vysloveně prémiovou kvalitu.
Praktickou, přehlednou palubní desku doplňuje panel přístrojů přímo před řidičem a displej palubního infotainmentu. Množství klasických ovladačů je v tomto případě ideální, nic nepřečnívá, nechybí a navíc si můžete vybrat co právě potřebujete. Jejich zpracování a ergonomické uspořádání jsou však na velmi vysoké úrovni a ovládání jednotlivých funkcí vozu je také bezproblémové.
Tříramenný volant vám padne do rukou jako ulitý, i když má přece jen menší rozsah nastavení. Zato musíme ocenit mechanické ovladače, které jsou přehledné a rychle návikové.
Čalouněná loketní opěrka má optimální polohua není třeba nějak měnit. Vysoký středový panel nepřekáží a co víc má své opodstatnění vše máte při ruce, jak potřebujete. Kožená sedadla jsou příjemná a dost pohodlná, ideální pro delší jízdu.
V našem případě Advance výbava zahrnovala digitální displej s úhlopříčkou 10,2“ plně podporující aplikace Apple Car Play a Android Auto, který během okamžiku připojíte chytrým telefonem. Ovládání je jednoduché s velmi rychlou odezvou, musíme uznat že se nám displej v rámci týdenního testování ani jednou nezasekl a nebylo potřeba jej restarovat, jak tomu bývá zvykem.
Systém navíc zahrnuje rozpoznávání značek či udržení v jízdním pruhu, duální klimatizaci, kterou ovládáte manuálně, adaptivní tempomat, multimediální systém, LED světlomety, parkovací senzory či zadní kameru.
Musíme rovněž vyzdvihnout zvuk, který je tvořen prémiovými reproduktory značky BOSE, kterých jsme v autě napočítali rovnou dvanáct. Zvuk je čistý, basy na pravé místě a poslech je možný ze všech stran Civicu a to i například v zavazadlovém prostoru.
Unitř interiéru je dostatek místa jak v přední části vozu tak i pro cestují vzadu. Pochválit musíme také zavazadlový prostor, ten disponuje slušnými 409 litry objemu, ale hlavně díky velkému víku zavazadelníku výborným přístupem. Honda musela najít místo pro baterii i nádrž, to vše se nachází pod zadním sedadlem a zčásti dnem kufru. I proto vzniká po sklopení opěradel na podlaze schod. Pod dnem je měkká schránka.
Sportovní duchem i hybridem
Hlavním hnacím motorem je elektromotor s výkonem 135 kW a točivým momentem 315 Nm. Spalovací motor se spojuje s koly přední nápravy jen ve vyšších rychlostech, kdy by byla duplicitní přeměna energie neefektivní. Je zde tedy jen jediný převod, který odpovídá pátému nebo šestému převodovému stupni.
Nízkou spotřebou paliva oceníte zejména ve městě, které je jeho druhý domov. V režimu Sport se nám ukázal potenciál rekuperace naplno, kdy brzdný účinek generátoru napomáhal brzdové soustavě. Městské úseky nebo okrsky jsme hravě zvládli se spotřebou pod čtyři litry na 100 km. Na dálnici s doporučenou rychlostí jsme se se spotřebou pohybovali od 6,7 – 7,2 litrů/100km. Náš průměr po 600 km se tak ustálil na 5,7 litru. Čím vás však Civic potěší nejvíc, je jeho neskutečné sebevědomí na cestě.
Pohotová reakce
Civic reaguje na řízení nesmírně pohotově, neztrácí trakci a zatáčky vymetá s nesmírnou lehkostí.
Honda Civic je dokonalý hybrid a to díky hospodárností, spolehlivostí i zábavou při řízení. Interiér působí až luxusním dojmem, skvěle se ovládá a s bohatou výbavou.
Hodnocení redakce facestar: 99,8%
+ spotřeba
+ jízdní vlastnosti
+ interiér vozu
+ dostatečně velký prostor
+ rekuperace
– žádné jsme nenašli