FACESTARAutotestFord Ranger dostal plug-in hybridní pohon. Pracant má dost energie pro nabití...

Ford Ranger dostal plug-in hybridní pohon. Pracant má dost energie pro nabití nářadí

Ford nabídne již brzy plug-in hybridní variantu modelu Ranger. Nový Ranger Plug-in Hybrid zkombinuje schopnost jízdy na elektřinu s všestranností a užitnými vlastnostmi, jež zákazníci od nejprodávanějšího pick-upu v Evropě očekávají.

Výroba historicky prvního Rangeru Plug-in Hybrid bude zahájena koncem roku 2024, dodávky zákazníkům se rozběhnou počátkem roku 2025. Nový model bude znamenat významný krok vpřed v plánech značky Ford nabízet zákazníkům v segmentu středně velkých pick-upů celou škálu variant pohonu.

Majitelé vozů Ranger Plug-in Hybrid budou také moci využívat ekosystém Ford Pro, který zjednodušuje přechod na elektromobily díky integrovaným řešením nabíjení, softwaru i služeb.

Ranger Plug-in Hybrid pomůže zákazníkům vykročit do elektrifikované budoucnosti. Nabízí ještě více jistoty a schopností a zároveň udrží Ranger v čele inovací a na vedoucí pozici v segmentu pick-upů střední velikosti,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.

foto archiv FORD

Díky kombinaci zážehového motoru Ford EcoBoost o objemu 2,3 l s elektromotorem a trakční akumulátor nabídne Ranger Plug-in Hybrid vyšší točivý moment než jakýkoli jiný Ranger. Zároveň umožní jízdu v čistě elektrickém režimu, přičemž cílová hodnota dojezdu na jedno nabití má přesáhnout 45 kilometrů. 1 Schopnost jízdy na elektrický pohon otevírá nové možnosti pro majitele firem v rostoucím počtu měst s nízkoemisními zónami.

foto archiv FORD

Cílová hodnota nejvyšší dovolené hmotnosti brzděného přívěsu byla pro Ranger Plug-In Hybrid stanovena na 3500 kg – tedy stejně jako u ostatních modelů řady Ranger. 2

Ranger Plug-in Hybrid přinese také palubní zdroj Pro Power Onboard, který umožňuje například na staveništi nebo v odlehlém tábořišti napájet elektrické nářadí a spotřebiče s vysokým odběrem. Zásuvky jsou zabudované v nákladovém prostoru i v kabině. Hlučné, neskladné a těžké generátory tak mohou zůstat doma a na korbě zůstane více místa pro ostatní nářadí a vybavení. 3

foto archiv FORD

Vedle toho, že zákazníkům poskytne elektřinu „na požádání“, nabídne Ranger Plug-in Hybrid rovněž několik EV režimů, 4 jejichž prostřednictvím mohou řidiči určovat, kdy a jak bude vůz využívat elektřinu z trakčního akumulátoru.

V Rangeru Plug-In Hybrid nebude chybět ani pohon všech kol, 5přepínatelné jízdní režimy či moderní asistenční a bezpečnostní funkce. 4

foto archiv FORD

Naši zákazníci chtějí elektrifikovaná vozidla s vynikajícími provozními vlastnostmi a přijatelnými náklady na vlastnictví, ale nikoliv na úkor toho, co mají na svých pick-upech rádi,“ řekl Schep. „Ranger Plug-in Hybrid přináší to nejlepší z obou světů pro práci, zábavu i rodinu – umožňuje jízdu na elektrický pohon s nulovými výfukovými emisemi na krátkých trasách nebo hybridní výkon, který mu uděluje neuvěřitelné schopnosti v terénu, při přepravě nákladů a tahání přívěsů. A díky Pro Power Onboard mohou majitelé Rangeru poprvé snadno napájet spotřebiče na odlehlých pracovištích a tábořištích.“

foto archiv FORD

Oficiálně homologovaný dojezd bude zveřejněn před zahájením prodeje. Dle metodiky WLTP. V závislosti na provedení vozu a konfiguraci akumulátoru lze s plně nabitým akumulátorem dosáhnout dojezdu až 45 km. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumultoru).

Uváděné hodnoty spotřeby paliva/elektřiny, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

Maximální hmotnost přívěsu závisí na nákladu, konfiguraci vozidla, instalovaném příslušenství a počtu cestujících.

Maximální užitečné zatížení závisí na konfiguraci vozidla a instalovaném příslušenství. Informace o nosnosti konkrétního vozidla jsou uvedeny na štítku na rámu dveří.

Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.

Před jízdou v terénu si vždy prostudujte návod k obsluze, seznamte se s terénem a jeho náročností a používejte vhodné bezpečnostní vybavení.

Související články