Značka Dacia je dnes ve stavu, kdy dostává více prostor styl a design. Dacia Sandero i v nejvyšší výbavě Extreme nabídne, přesně to, co člověk potřebuje. Toto cenově dostupné auto je dnes moderní a dobře vybavené, které si na nic nehraje.
Nedávná změna identity se na první pohled týkala jen nového loga. Přední masku dnes nahradila hranatá písmena DC bílé barvy, identita se objevuje i na volantu nebo pátých dveřích. Když se na tento zelený klenot podíváte zblízka, ty měděné detaily jsou na náš vkus decentní a v kombinaci s metalízou Cèdre zkrátka sluší. Výraznější jsou rovněž polepy s linkami připomínajícími vrstevnice, a samozřejmě nová loga. Sandero Stepway charakterizuje klenutější kapota, nové a výrazné nárazníky vpředu i vzadu s ochrannými prvky v matném chromu.
Podélné modulární střešní lišty, rozšířené blatníky a ochrana prahů dveří dodají autu jisté sebevědomí. Snahou designérů bylo, aby výbava Extreme působila outdoorově a přírodně. Novinkou je také rozšíření vzorníků laku nemetalickým zeleným odstínem Dusty, který Dacia využívá jako hlavní komunikační barvu nových změn.
Sandero ve verzi Stepway Eco-G je z našeho pohledu designově povedený crossover a kvalita zpracování je také na velmi dobré úrovni. Nabídne rovných sto koní v případě, že jedete na plyn. LPG má totiž oproti 95 oktanovému benzínu lepší odolnost hoření, takže řídící elektronika zvýší plnicí tlak turbodmychadla. Na benzin dává motor jen 90 koní. V první řadě je překvapivě živý, koneckonců, zrychlení na stovku za 10 sekund je slušná hodnota, s maximální rychlostí 183 kilometrů v hodině.
Startování probíhá vždy na benzin, poté už je jen na vás, jak se rozhodnete, zda upřednostníte plyn nebo benzin. Stačí přepnout tlačítko s kontrolkou. My jsme celou dobu jezdili na plyn, na 40litrovou nádrž jsme ujeli takřka 750 km při spotřebě 5,6 l.
Tisíce kilometrů navíc
Po vyčerpání nádrže se motor automaticky přepne na benzinový provoz a vy máte dalších padesát litrů paliva. Dle způsobu jízdy tak můžete ujet až 1300 kilometrů nebo i víc. Každé palivo má svůj ukazatel.
Milým překvapením je, jakým způsobem Sandero krouhá zatáčky s asfaltem. Žádné zbytečné odskakování nebo neklid zadní nápravy se v tomto případě nekoná. Nový tříválec TCe 110 se vám odhalí už při startu. V kombinaci se šestistupňovým manuálem, se na dnešní dobu nezvykle krátkým zpřevodováním, ochotně vytáčí a už v necelých dvou tisících otáčkách zaujme svým elánem. Na dálnicích umí nasadit pořádné tempo. Sandero Stepway je sympaticky dynamické. Za nás můžeme konstatovat, že testovaný motor je ideální volbou, chcete-li si jízdu i trochu užít a přitom se stále budete pohybovat se spotřebou v opravdu nízkém intervalu.
V přístrojovém štítu má každý režim osvětlení vlastní kontrolku. Údaje o stavu LPG jsou integrované do displeje mezi budíky včetně palivoměru. Snad si tak můžete zobrazit hladinu obou paliv najednou, či průměrnou spotřebu.
Interiér na zelenou
Interiér vozu v námi testované verzi Extreme nabízí to, co skutečně potřebují lidé zvyklí na slušně vybavená auta. Jako například automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, couvací kameru a speciální jízdní režim pro místa, kam asfalt nezasahuje. Příjemným překvapením je podpora bezdrátového Androidu Auto či Apple CarPlay. Sedadla s bočním vedením jsou velmi pohodlná i na delší cesty. A za příplatek je můžete mít i vyhřívaná.
Nové jsou také šedé potahy sedadel z umělé látky MicroCloud, která se nachází i na přístrojové desce a výplni dveří. Na dotek připomíná samet, ale na rozdíl od něj se snadno čistí. Přidejme k tomu opět detaily měděné barvy na výdechech větrání a je to docela útulný interiér, nemyslíte?
Detaily v měděné barvě, kterých je v interiéru dost, dávají autu nový směr. Vpředu je dostatek volného prostoru, stejně tak dostatek odkládacích ploch. Vzadu je to samozřejmě o něco horší, kolega při výšce 185 cm si sednul bez menších problémů.
Dvě dvojice háčků na tašky po stranách zavazadlového prostoru jsou milým zpestřením. Výklopný háček na tašku se nachází i v prostoru u spolujezdce.
Hodnocení
Sandero Stepway je dokonalým autem pro milovníky Dacie, moderní digitalizace s moderní technikou jsou jasným spojením. S tímhle autem se žije opravdu příjemně. Navíc díky kombinaci LPG a benzinu vás hned tak nenechá na cestách na holičkách.
Plusy
+ Slušný dojezd
+ Gigantická zásoba obou paliv
+ Velký prostor v interiéru
+ Nová image
Mínusy
– Ve vyšší rychlosti hluk v interiéru