FACESTARAutotestAutotest Opel Mokka: Silná černá káva s kapkou designu a sexepealu

Autotest Opel Mokka: Silná černá káva s kapkou designu a sexepealu

Nový Opel Mokka nás v redakci velmi mile překvapil tím, co všechno tento „kávovar“ dokáže dostat z benzínového tříválce a jak dobře drží na cestě i tehdy, když ho vůbec nešetříte ale naopak. Malé městské SUV modely v dnešní době patří mezi velmi žádané, důkazem toho jsou jejich prodejní čísla. Do hledáčku v rámci týdenního testování se nám dostala do rukou nová Mokka 1.2 Turbo.

Design na prvním místě

Osobně se nám nová Mokka designově líbí. Pokud byste totiž postavili vedle sebe Mokku první a druhé generace, jen velmi těžko byste hledali nějaký průsečík. První co si u nové Mokky všimnete je přední maska. Opel tento designový prvek nazývá Vizor. V budoucnu by se tento prvek měl objevit také u dalších modelů značky Opel. Opel zkrátka drží slovo, neboť i faceliftovaný model Crossland se dočkal tohoto designu přední masky.

Mokka si jednoduše na nic nehraje a přiznává barvu. Je to městské SUV a nepotřebuje se zbytečně nafukovat. Zadní část působí designově velmi čistě a doplnila ji jednoduchými světlomety. Dlouhá přední kapota napomáhá k zajímavosti celé boční linie vozu. Auta neustále rostou a zvětšují se. Mokka však jde proti proudu.

První generace vozu měřila 4,3 metru, druhá generace přišla o pár centimetrů a zbylo jí tak 4,15 metru délky. Rozvor kol zůstal zachován a dosáhl hodnoty 2,56 metru. Zvenku nás zaujala barevná kombinace bílé karoserie s černou střechou a kapotou, červená linka kolem střechy ve výbavě GS line od nás dostává palec nahoru, červené prvky vás oslní i v interiéru vozu, ale k tomu se ještě dostaneme.

Pod kapotou 130 koní 

Pod kapotou našeho testovaného modelu Opel Mokka se ukrýval benzínový turbo motor o objemu 1.2 litru. Jeho výkon byl 96 kW, 130 koní a maximální točivý moment na úrovni 230 Nm. Během našeho týdenního testování se nestalo, že by autu chyběl výkon ba naopak. Jízdní dynamika Mokky je v tomto případě velmi dobrá a motor propojený s 8-stupňovou automatickou převodovkou zvládá situaci, aniž by se zapotil.

Adaptivní přední světlomety IntelliLux LED Matrix zajišťují skvělou viditelnost. Umožňují tak pohodlnou jízdu a dobrý rozhled i díky dálkovým světlometům, které neoslňují ostatní řidiče.

Spotřeba potěší

V závislosti na zvoleném jízdním režimu se bude chovat i převodovka. Můžete si vybrat ECO, Normal a Sport. Během našeho testovacího týdne se průměrná spotřeba zastavila na hodnotě 6,1 li na 100 kilometrů. Zato při jízdě ve městě se ukazatel spotřeby dostal na hodnotu 6,9 l. Na české dálnici to bylo 6,8 l. Okresky opět přinesly skvělý výsledek a 5,2 l. A k naší velké radosti, kdy jsme měli možnost otestovat nový Opel Mokka na dálnici A 17 směr Drážďany jsme se dostali na 7,3 l a to při 200 km/h rychlosti.

Důležité je také zmínit počet osob ve voze. Spotřebu rovněž ovlivňuje i zvolený jízdní režim a jak těžká bude vaše noha na plynu. Stejně tak vliv na spotřebu může mít i obutí vozu. V našem případě jsme testovali Mokku na pneumatikách Continental o rozměru 215/60 R17.

Vymazlený interiér  

Interiér Mokky je velmi příjemný a orientovaný na řidiče. Řidičova zóna je tedy perfektní. I zde lze pozorovat prvky sportovní výbavy, tedy nejen na sedačkách se nachází červený pruh, ale také je jeden úzký kolem výdechů klimatizace a jeden odděluje Pure Panel od zbytku auta. O tom jednoznačně hovoří také naklonění celé přístrojové desky směrem k řidiči. Posed v sedadlech je příjemný a zvládnete v něm bez problémů i delší cesty. Nová Mokka v provedení GS Line má 12” digitální přístrojový štít místo klasických budíků, ovládání je příjemné a jednoduché přímo prostřednictvím tlačítek na multifunkčním volantu. 

Interiér je vybaven převážně tvrdšími plastovými povrchy, na některých místech ale nacházíme také kožené čalounění a elegantní černé leské plochy. Kvalita materiálů v interiéru Mokky je na vysoké úrovni a působí moderně jako auto samo. 

Výrobce vyčlenil místo pro loketní opěrku s vnitřním prostorem, dva držáky na nápoje (jeden s hlubším slotem na úzkou plechovku) a poté rozměrný prostor pro uložení mobilu is indukční nabíječkou.

Digitální přístrojový panel vám poskytne údaje o všech podstatných informacích pro vaši jízdu. Nabízí poměrně kvalitní rozlišení, ale má limitované zobrazování v rámci přednastavených vzorců. Infotainment “Pure Panel” má za úkol poskytnout potřebné informace řidiči a slouží rovněž posádce. Jeho přehlednost a použitelnost objevíte, když se s ním trošku více seznámíte. Pro posádku je garantována konektivita a podpora Apple CarPlay a Android Auto.

V tomto případě má řidič na výběr několik režimů zobrazení, hlavní položky může konfigurovat přes centrální dotykový displej. Na druhé straně je třeba uvést, že displeje jsou velmi dobře čitelné i na přímém slunečním světle a všechny režimy zobrazení mají reálné využití v praxi.

Potěší hlavní funkce, ke kterým se dá dostat mimo obrazovku, tedy přes klasická tlačítka. Rovněž klimatizace se ovládá ručně. Zajímavostí je, že i když je jednozónová, dá se ovládat pomocí dvou koleček, tedy jak na straně řidiče, tak i na té spolujezdcově.

I ve dveřích je prostoru tak akorát například i pro plechovku Coca Coly. Nechybí kapsa na zadní stěně předních sedadel, kam se v pohodě vejde devítipalcový tablet.

Oceňujeme rovněž prostor pro dva plnohodnotné USB konektory pro nabíjení a napájení elektroniky. Zadní pasažéři mají k dispozici elektrické stahování oken a poměrně hodně prostoru pro hlavu.

Zadní sedadla lze sklopit v poměru 60:40 a obohatit tak základní zavazadlový prostor ze 350 litrů až na 1105 litrů po sklopení sedadel. Zavazadlový prostor je vybaven dvěma pevnými plastovými háčky pro zavěšení nákupních tašek. 

Nový Opel Mokka je vážně podstatně jiné kafe, než předchůdce. Novinka nás zaujala svým designem, který se správnou konfigurací může být trefeným hřebíčkem na hlavičku, útulným, kvalitním a technologicky vytříbeným interiérem, skvělou motorovou nabídkou či odhlučněním.

Hodnocení:

Plusy

+ Dokonalý design
+ Infotaiment
+ Kvalitní brzdy
+ Prémiový interiér

Mínusy

– Hluk od motoru ve vyšších otáčkách

 

Související články