Německá značka Opel pokračuje v modernizaci vozového parku SUV. Po faceliftu Crosslandu přichází na řadu Grandland. Právě modernizovanou verzi jsme již vyzkoušeli přímo na českých silnicích v rámci týdenního testování.
Ve srovnání s předchozí verzí je nový Grandland podřízen designovému konceptu, který využívají také modely Mokka a Astra, největším rozdílem jsou ostré tvary světlometů.
Světlomety spojuje lesklý černý pruh s černým logem „Opel“, funkční otvory umožňující proudění vzduchu na chladič jsou pod evidenčním číslem. Černé logo Opel je k dostání ve výbavě GS Line.
LED Pixel Light
Samotné světlomety používají vyspělou osvětlovací techniku IntelliLux LED Pixel Light s celkem 168 zdroji světla. Jejich inteligence spočívá v tom, že jsou schopna samočinně vykrojit. Podporují také statické přisvěcování do zatáčky a přední mlhovky jsou nenápadně zakomponovány do spodní masky chladiče.
Ta černá plocha pod evidenčním číslem je radar adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, další senzory potřebné k udržování vozidla v jízdním pruhu naleznete na tradičním místě na čelním skle.
Díky koncepci přední masky Opel Vizor nyní Grandland, působí podstatně kompaktněji než doposud. Z hlediska proporcí a celkových rozměrů si ale nadále zachovává, na svoji na kategorii a třídu, přiměřený vnitřní prostor, velký kufr a poměrně robustní celkový charakter. Světlá výška dosahuje 188 mm.
Zatímco inovace na přední části jsou evidentní už na první pohled, vzadu je to skoro o tom samém. Opel modernizoval vnitřní grafiku světel a změnil polohu názvu „Grandland“ tak, aby byl nápadný a dobře čitelný.
Inovace na přední části jsou evidentní už na první pohled, vzadu je to skoro o tom samém. Opel modernizoval vnitřní grafiku světel a změnil polohu názvu „Grandland“ tak, aby byl nápadný a dobře čitelný, dosud byl umístěn vlevo dole.
Pokud se vám líbí ty dvě koncovky výfuku, vězte, že pravý výfuk je vyveden dolů, zdánlivé koncovky výfuků jsou dokonce zcela zaslepeny a při lepším pohledu zjistíte, že se ani nesnaží tvářit jako aktivní. V širokém černém pásu jsou ukryté senzory včetně kamery pro noční vidění, která je novou a praktickou funkcí.
Interiér v novém
Změny v interiéru jsou významné. Nová palubní deska nabídne dvě obrazovky spojené do jednoho panelu. Pohled je tak mnohem modernější, svěžejší. Centrální displej má infotainment s rychlou odezvou, ovládání je přehledné a spolehlivé. Slova chvály si zaslouží o další dva palce větší digitální přístrojový štít před řidičem. Má skvělou grafiku a několik možností zobrazení. Ve všech ale působí čistým, klidným dojmem.
Námi testovaná verze obsahuje 10“ navigační systém Multimedia Navi Pro a 12“ digitální přístrojovou desku PurePanel v základní výbavě Opel Grandland nabízí 7″ dotykový displej a 7″ digitální přístrojový panel. Přibyly boční zkratky pro regulaci teploty automatické klimatizace.
Volant je naprosto stejný, středová konzola s pákou automatické převodovky také. Oceňujeme zachování tradičního mechanického panelu ovládání klimatizace. Přímo v panelu ovládání klimatizace jsou i vyhrazená tlačítka pro třístupňové vyhřívání předních sedadel.
Pochvalu si také zaslouží skvělá sedadla s ortopedickým certifikátem AGR, ale také prostorný interiér, který i na zadních sedadlech nabídne dost místa pro dospělé.
Grandland díky faceliftu nás přesvědčil o tom, že má přesně to, co potřeboval, aniž by ztratil své silné stránky. Zvenčí a především uvnitř působí příjemným dojmem, díky nové přídi a palubní desce má svůj moderní styl.
Start je překvapivě tichý, do interiéru nepronikají skoro žádné vibrace ani při rozběhu z nízkých otáček. Zvukový projev motoru zůstává velmi slušný i při dálničních rychlostech a rozhodně oceňujeme jeho pružnost, připravenost na náhlou akceleraci a sílu předcházet na dálnici i do kopce. Nový Grandland je správně tuhý, řidiči zprostředkují autentický kontakt s vozovkou, ale zároveň filtruje drobné nerovnosti a drží celé vozidlo stabilním i na velmi poškozené nekvalitní silnici.
Hodnocení:
+ Výborný podvozek
+ Robustnější charakter vozu
+ Motor a výkon na dálnici
– Menší zavazadlový prostor