FACESTARAutotestAutotest nový Opel Astra: Sportovec v utajení přitahuje pohledem

Autotest nový Opel Astra: Sportovec v utajení přitahuje pohledem

S novou Astrou budete chtít jezdit napořád. A čím horší povrch silnice bude, tím více ji budete milovat. Máme za sebou první jízdy s novou Astrou na cestách. Přiznám se, že jsem se na tento model speciálně těšil. Vůbec poprvé přijíždí na platformě EMP2 od Stellantisu, neotřelý vzhled a úplně nový přístup k interiérovému designu značky vás prostě dostane.

Již na první pohled je evidentní, že jsme svědky největší mezigenerační změny v historii tohoto modelu. Mnozí zákazníci se rádi vracejí, považují jej za ideální auto na evropské cesty a také jako optimální střední cesta v široké nabídce výrobců a modelů. Na první pohled Vizor za mne má číslo jedna. Jedná se o unifikovaný vzhled přední masky a světlometů v minimalistickém stylu. Vizor známe ho už i z jiných modelů výrobce a opět se opakovala zkušenost, která mi je tak důvěrně známá. 

Nová tvář L

Leskle černá maska, na kterou po stranách navazují standardní LED světlomety s ostře řezaným světelným podpisem ve tvaru písmene L, působí výrazně a přitahuje pohledy. Výstřední, avšak nikoliv zbytečně extravagantní či excentrické řešení, které má jasný cíl. Nový Opel Astra přináší nejnovější generaci předních světlometů Intelli-Lux® Pixel. Posouvá tak možnosti a funkce předních světlometů o velký krok kupředu znatelným zlepšením viditelnosti díky 168 individuálním LED segmentům. Ty zajišťují perfektní osvícení prostoru před vozem bez oslnění protijedoucích vozidel díky automatickému nastavování dle aktuální situace.

V zadní části vozu se line C sloupek střechy, který je ostře řezaný směrem vpřed. U námi testovaného vozu verze Elegance hezky vyniká metalický bílý lak, který ladí s řadou černých doplňků. 

V zadní části se mi rovněž líbilo napojení spoileru na zadní okno a dokonale vyřešené třetí brzdové světlo. Parádní dlouhá kapota a vysoká přední maska dávají autu novou tvář. 

Komfortní provoz

Nový Opel Astra zaujme například 360stupňovým kamerovým systémem Intelli-Vision, světlomety Intelli-Lux LED® Pixel light, plně digitálním přístrojovým panelem Pure Panel plynule přecházejícím do středové obrazovky infotainmentu, head-up displejem.

V něm se nachází oba displeje (středový a přístrojová deska), které potěší příjemnou grafikou a svižností a také dokonale zpracovaný lamelový výdech klimatizace. K ventilaci slouží samostatná řada tlačítek, jen nastavená teplota a směr foukání se zobrazují jen na hlavní obrazovce. Pochvalu si zaslouží standardní podpora bezdrátové konektivity Apple Car Play i Android Auto. Ovládání je praktické a velmi rychlé, bez zamrznutí displeje.

Lesklé plasty v interiérech nepatří mezi ty oblíbené, ale zrovna tady není mnoho možností, jak si tento díl neupatlat. Lesklý plast se rovněž nachází na středovém panelu. Zajímavě stylizované čalounění před spolujezdcem a ve dveřních výplních si konečný zákazník může zvolit dle svých potřeb a možností. I v tomto případě vždy záleží na osobním vkusu.

Množství praktických úložných schránek, ve středovém panelu jsou hned čtyři, další se skrývají ve dveřích. V interiéru rovněž nechybí pohodlné přední sedačky s ortopedickou certifikací AGR čalouněné příjemnou látkou, která dobře větrá a nepotí se na ní záda.

Detox interiéru

Moderní interiér s nápadně minimalistickým stylem velmi zachovává některé ovladače jako mechanické, představitelé značky Opel hovoří o detoxikaci interiéru. Za zmínku stojí fakt, že v interiéru se nacházejí odkládací prostory s kapacitou až 60 litrů, do prostoru s nabíječkou se vejde i 7palcový mobil a pod panelem klimatizace najdete další úložný prostor na drobnosti, cennosti, které pohodlně schováte zatažením roletky.

Delší cesty v mém případě nebyly žádný problém a to ani vzadu. Kufr jistě potěší pravidelným tvarem a v případě vyšší polohy po vyjmutí dvojité podlahy.  

Pokud Astru máte rádi, stejně jako já, nová generace modelu vás vtáhne do děje. Auto na silnici působí pevně, stabilně, na běžných zatáčkách se neprojevují nelichotivé pohyby karoserie ani tendence k nedotáčivosti.

Zavazadlový prostor má jednoduché tvary, dvojité dno a standardně nabízí objem 422 litrů, respektive 1339 litrů po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 60:40 a s průvlakem za loketní opěrkou. V našem případě plug-in hybridní motorizaci jsem se musel smířit s objemem 352 litrů, respektive 1268 litrů.

Námi testovaný vůz ve výbavě Elegance nazul sedmnáctipalcové disky. Pod kapotou se nachází tříválcová jedna-dvojka o výkonu 130 koní. 

Jízdní režimy v testované verzi poměrně často ovlivňovaly řízení, převodovku a motor. Osobně jsem po několika kilometrech na dálnici preferoval výchozí režim, který je obyčejně ten optimální a nabízí opravdu pohodlnou bezproblémovou jízdu i co se týče spotřeby 6,5 l / 100 km.

Reakce je klíčová

Sportovní režim v podstatě nepřidává na pravém sportovním projevu, jen trochu zvedl otáčky motoru a ponechával je ve vyšším spektru, čímž se měla zajistit lepší odezva na stlačení plynového pedálu a dosáhnout ideální pružnosti agregátoru. Ta je na výborné úrovni tak jako tak, protože krásně zabírá odspodu od 1750 ot./min. (pocitově již od asi 1400) a zdánlivě mohutný točivý moment dodává až do přibližně 4000 ot./min. Zdánlivě proto, že jej nelze považovat za nadstandardní, dosahuje 300 Nm, ale právě schopnost motoru velmi rychle reagovat na podněty řidiče je klíčová. 

Nová Astra se ve srovnání s předchůdcem prodloužila pouze o čtyři milimetry, ale rozvor vzrostl na konečných 2 675 mm. Délka vozu tak dosahuje 4374 mm a šířka je 1860 mm, celkovými proporcemi nová Astra stojí na hranici kompaktní třídy. 

Celkový dojem z nové Astry mám více než pozitivní. Tohle je za mne supermoderní auto pro mladé/aktivní/dynamické/perspektivní lidi. Jednoduché vnitřní uspořádání dodává vozu praktičnost a vzdušnost. Přesné a příjemné řízení, kultivovaný motor, fantastický, pohodlný a prostorný interiér vozu jsou jasným důkazem toho, že novou Astru budete zkrátka milovat. Nová Astra má opravdu co nabídnout.

Hodnocení:

+ dynamická jízda
+ prostorný a vzdušný interiér
+ fantastická výbava vozu
+ tiché jízdní vlastnosti
 
– kabely zabírají místo v kufru
– menší zavazadlový prostor

Technické specifikace

Motor: přeplňovaný zážehový tříválec 1 199 cm3 
Celkový výkon: 96 kW (130 koní)
Pohotovostní hmotnost: 1 341kg
Točivý moment: 230 Nm 
Převodovka: šestistupňová manuální 

Maximální rychlost: 230 km/h 0-100 km/h: 9,7 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná (autotest): 5,5 l / 100 km (6,5 l / 100 km)

 

Související články