FACESTARAutotestAutotest Opel Astra: Dravec na dálnici do práce i pro rodinu

Autotest Opel Astra: Dravec na dálnici do práce i pro rodinu

Opel Astra je doslova a do písmene jedním slovem skvělý. Německý kompakt se dočkal faceliftu a je to znát hned na první pohled. Atraktivními prvky, kterými Opel Astra přitáhne pozornost, je emotivní, stylový a dynamický design. 3D maska chladiče, nebo zadní LED světlomety s motivy křídel stojí rozhodně za pozornost.

Už na první pohled je jasné, že modernizace se tak dotkla v první řadě přepracovaného předního nárazníku. Upravena je i maska chladiče, která má nyní aktivní aerodynamiku se zavíracími lamelami. I podvozek dostál změn. Stejně dobré a jasné osvětlení IntelliLuxu zůstala a jsme zato rádi. Jsou to výborná světla vybavená technologií LED Matrix. Mají funkci inteligentního přepínání a vypadají dobře. Navazují plynule na přední masku a její stříbrný předěl.

Opel Astra ve verzi kombi s 1,5litrovým dieselovým motorem je doslova vhodným adeptem na manažerské auto. 

Vůz Opel Astra dostal nové tlumiče pérování, které zvyšují celkový komfort a jízdní dynamiku. Auto obuté na příplatkových 18 palcových pneumatikách je na dálnici jako doma. Auto na tak velkých discích s novým designem vypadá opravdu dobře. Jízda po dobrých površích byla docela pohodlná, ani na nerovnostech nebyla vysloveně nepohodlná.

Na dálnici jako doma

Celkový dobrý dojem z testovaného vozidla dotváří samotné jízdní vlastnosti. S autem se velmi dobře řídí. K tomuto pozitivnímu hodnocení přispívá i řízení s dostatečnou zpětnou vazbou. Zásluhu samozřejmě má také výborný podvozek. Na daný typ auta byla Astra v námi testované verzi velmi dobře ovladatelná, při průjezdu zatáčkami stabilní a zároveň přiměřeně pohodlná. Samozřejmě při naložení zavazadel do kufru, resp. při větším zatížení zadní části vozidla, je třeba počítat, že se při jízdě v zatáčkách nebo vyhýbacích manévrech jeho limit stabilního průjezdu výrazněji snižuje v porovnání s kratším hachbackem.

Pozitivní hodnocení však platí při jízdě po kvalitních německých cestách. Osobně jsme měli možnost otestovat rychlost na německé dálnici a to rovných 200 km/h, jelikož na dálnici byl slabý provoz, rozhodli jsme zjistit jakou rychlost dokáže Opel Astra ze sebe vytáhnout. Jízda byla stabilní a velmi příjemná, z pohledu řidiče se jednalo o velmi slušnou jízdu bez problémů. 

Přiznáme se, že jsme nečekali, že Opel Astra Sports Tourer s dieslovým tříválcem může svým dynamickým projevem bez problémů aspirovat také na označení dálniční expres. Při rychlosti 130km/h si Astra vyžádala pouhých 6,3 litru na 100km. Při cestě mimo město jsme spotřebovali 5,1 litru/100km a ve městě 5,6 litru na 100km. To jsou opravdu výborné hodnoty.

Moderní praktický design

Opel Astra sází na odlehčené, příjemné, štíhlejší linie – vizuální dojem je od uvedení původního modelu stále pozitivní. K tomu samozřejmě přispěl zmíněný facelift. Zlepšila se především aerodynamika a tím i nižší spotřeba a zároveň nižší emise. 

Multimediální systém

V interiéru čekejte modernizaci grafiky multimediálního systému nebo digitální zobrazení přístrojového štítu před řidičem. Jinak umístěná tlačítka pod displejem a obnovené kryty přístrojů jsou praktické. Ty mají nyní po vzoru Insignie částečně digitální zobrazení. Dá se ovládat i hlasem. Interiér obnovené Astry je příjemné místo nejen pro krátké cesty po městě, ale i na dlouhé.

Přístrojový panel před řidičem zobrazuje rychloměr, teploměr oleje a palubní napětí. Analogové zobrazení obsahuje otáčkoměr, teploměr vody a stav paliva v nádrži. Co se týče vnitřního prostoru, tak je na tom velmi dobře ve všech směrech. Líbila se nám zabudovaná navigace, funkce Apple CarPlay běží bez problémů. A jedna praktická novinka – elektricky vyhřívané čelní sklo ocení každý.

Sezení za volantem je pohodlné, pomohla k tomu i velmi dobrá sedadla. Potěší vás vychytávka v podobě prodloužení sedáku při dlouhých cestách. Více místa je také pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

Tím nejvýraznějším, co charakterizuje tento model je bohatý zavazadlový prostor, sklápění zadních sedadel v poměru 40:20:40 do rovné plochy a možnosti jeho sklápění z kufru.

Opel Astra v našem týdenním autotestu odvedl opravdu dobrou práci a postavil zajímavé auto, které se může směle poměřovat s nejlepšími konkurenty nižší střední třídy. Dobře vypadá, má příjemný a dostatečně prostorný interiér a hlavně se skvěle řídí. 

Opel Astra je praktický a komfortní vůz pro každý den. Jeho přednosti jsou skvělá ergonomie a dobré odhlučnění. Pokud bude vaším favoritem při výběru, nezapomeňte na jednu věc: Inteligentní LED Matrix světla. Jednoznačně je doporučujeme. Působí jako hodnotné auto, a i když to má dnes na nabitém trhu neskutečně těžké, měli byste nad ním rozhodně uvažovat. 

Hodnocení:

+ Interiér a jeho zpracování, výbava
+ Komfortní podvozek
+ Sedadla
+ Zavazadlový prostor

 

– Horší odhlučnění

 

 

Související články