FACESTARAutotestAutotest Ford Transit Trail: Rodinný silák s outdoorovým šmrncem

Autotest Ford Transit Trail: Rodinný silák s outdoorovým šmrncem

Není nikdo, kdo by neznal užitkový vůz Ford Transit, který se vyrábí od roku 1965 ve Spojených státech amerických. Miliony najetých kilometrů podnikatelů, pracovníků na stavbách, donáškovými službami, i těmi kdo ke své práci nebo volného času potřebuje spolehlivou a prostornou dodávku, hovoří za vše. Ford ve svém vývoji pokročil a postavil dokonalý základ pro expediční dodávku ve verzi Trail.

Transit Trail poznáte snadno hned na první pohled díky unikátní masce chladiče, kterou zdobí výrazný černý nápis FORD. Specifická maska tak připomíná americké užitkové vozy, které mají podobný styl značení, uznejte sami, Fordu to prostě sluší, díky tomu je Trail průbojnější a nebojí se ničemu o tom, jsme se přesvědčili v našem týdenním autotestu.

Transit Trail také obohacuje světle šedý dekor ve středové části předního nárazníku a černé plastové boční lišty pod standardními plastovými lištami, které má transit již v základu, díky tomu je karoserie komplet chráněna. Na tomto modelu vás také zaujmou specifická 16“ kola z lehkých slitin, lakovaná černou barvou. 

Námi testovaný vůz měl karoserii značenou jako Kombi 350 L2, to znamená kompletní boční prosklení, střední rozvor 3300 mm (L2) a maximální celková přípustná hmotnost 3500 kilogramů (350). Přestože se jedná o vůz s nízkou střechou, osobně jsme se přesvědčili, že uvnitř je místa na rozdávání. Příjemným překvapením jsou posuvné dveře po obou stranách vozu, posuvná okna v druhé řadě a také tonovaná zadní skla. 

Říká se, že první dojem je nejlepší, přestože jsou sedadla poměrně vysoko, jen co se usadíte, po chvíli zjistíte, že je to opravdu příjemné sezení hned na první dobrou. Sedadla jsou velmi příjemná a pohodlná a nebolí vás z dlouhé jízdy záda. Ze sedadla máte skvělý výhled dopředu i do stran. Sedadlo má velký rozsah nastavení výšky, potěší i bederní opěrka.

Vzadu mile překvapí základní obložení dveří-boků a čalouněná stropnice. V druhé řadě vozu se nachází trojsedadlo, doplněné o jednostrannou loketní opěrku, kolem kterého se dá celkem pohodlně projít k zadnímu plnohodnotnému trojsedadlu a to i při zavřených dveřích. Sedadla se dají vyjmout a to rovnou celá lavice. Prostoru je zde opravdu hodně a potěší taky spousta odkládacích míst všude kolem vás. Celkově je vzadu spousta místa, dokonce i za třetí řadou sedadel naměříte na hloubku přes metr. Výška od podlahy po strop je pak 1818 mm, takže se dá v kabině i celkem příjemně pohybovat. Dostatek prostoru je také v obou řadách zadních sedadel. 

Ergonomie je velmi slušná, vše máte hezky po ruce a vůz se ovládá jednoduše. Klasická tlačítka v tomto případě jsou příjemným zpetřením, k vozu zkrátka tak nějak patří. Tlačítko na vypnutí systému Stop-Start, jsme si osobně vyzkoušeli, uznáváme, že je umístěné od řidiče daleko a při každém nastartování vozu jej musíte vypínat, ale při pravidelném používání si snadno zvyknete. 

Řidič má před sebou dva displeje. Jeden malý mezi budíky, který zobrazuje údaje o jízdě, druhý centrální, který zobrazuje navigaci, ovládá se přes něj také přehrávání hudby a podobně. Nás mile potěšila řítomnost Apple CarPlay.

Tenhle zobrazovač zároveň slouží i pro přenos obrazu z parkovací kamery, která je umístěná nahoře nad zadními dveřmi a zabírá docela široký úhel, takže řidič má velmi dobrý přehled o dění vzadu. Zpětná zrcátka po stranách jsou dostatečně velká a vidět je v nich perfektně.

Co řidič ocení nejvíc, je design interiéru a množství odkládacích prostorů. Například na stropě jsou odděleny složky na papírové dokumenty, pod pákou převodovky je slot na kávu a celá palubka je vlastně velkou odkládací skříňkou pro dokumenty a předměty. A do kastlíku před spolujezdcem se vejde i celý 15palcový notebook! Za nás palec nahoru.

Hybridní cesta

Ford Transit Trail pořídíte výhradně s 2,0 litrovými vznětovými motory EcoBlue. U testovaného vozu jde o jednotku s mild-hybridní asistencí, která nabízí nejvyšší výkon 125 kW (170k) a 390 Nm točivého momentu. Motor již od nižších otáček, je velmi sluně odhlučněný a jeho spotřeba se v průměru pohybovala v rozmezí 8,2 až 8,4 l/100 km.

Manuální šestistupňová převodovka působí jistě a příjemně se s ní pracuje, stejně jako se spojkovým pedálem. Celé ústrojí je zkrátka dobře čitelné a snadno se na něj zvyká. 

Pracant na dovolenou

Ford Transit Trail působí jako vůz, který ocení nejen firmy ale také rodiny a přátelé. Zadní část kabiny je skutečně jednoduchá a zaměřená především na maximální užitnou hodnotu. Svou úlohu plní velmi dobře, řídí se jednoduše, potěší výborná převodovka, stabilní podvozek a kultivovaný úsporný motor. Benefitem je také možnost předělat auto na obytný vůz, který vás vzhledem k vyššímu podvozku a samosvornému diferenciálu doveze až překvapivě daleko třeba i na dovolenou.

Auto vypadá velice pěkně a pohodlně o tom svědčí i zájem z okolí. Cestovat s Trailem byl pro nás nezapomenutelný příjemný zážitek. 

Hodnocení:

+ Velmi prostorná kabina
+ Příjemný vzhled
+ Samosvor v základní výbavě
+ Stabilní podvozek
+ Praktický na dlouhé trasy
 

– Tlačítko Start-Stop

Související články