Do rukou se nám dostal k týdennímu testování Citroën C5 Aircross HYBRID vlajková loď této francouzské značky. Další plug-in hybrid nás v mnoha ohledech potěšil. Dojezd má hodně slušný, výkon také. Je také ještě tišší a pohodlnější. Jedná se o prostorné SUV s doplňkovým elektrickým pohonem a vysoce kvalitním vybavením.
Na první pohled Citroën C5 Aircross Hybrid jen těžko rozeznáte. Novinku prozrazují specifické modré doplňky v boční ochranné liště, na předních dveřích a ve spodní části masky. Za jízdy v čistě elektrickém režimu má totiž plug-in hybrid ještě jednu odlišnost – modré světlo pod středovým zpětným zrcátkem, které je viditelné zvenčí a hrdě signalizuje například možnost vjezdu do bezemisních zón.
Vkusné jsou LED světlomety a denní svícení, jež je zapracováno do masky a navazuje tak na znak. Dominantním prvek zádě jsou zase krásné světlomety s 3D efektem.
Interiér s elegancí
Unitř vozu na vás čeká 12,3palcový digitální kokpit a 8 palcová centrální dotyková obrazovka. Druhý zmíněný displej uprostřed palubní desky je vyhrazen multimediálnímu systému. Displeje dostaly vylepšenou grafiku a jsou schopny promítat větší množství informací, jako je například zobrazují tok energie nebo lze přes ně nastavit minimální zbytkovou kapacitu akumulátoru. Praktický je TomTom Traffic pro navigační systém Citroën Connected Navigation Pack, který obsahuje 3D modely budov, ceny pohonných hmot, dostupnost nabíjecích stanic, upozornění na rychlostní radary, dostupnost parkovacích míst na trase i aktuální informace o dopravě.
Palubní deska je doplněna o koženkové prvky, které působí příjemně, jako byste byli v pokoji.
Velmi pohodlná jsou sedadla, jenž umožňují nastavení sklonu i výšky sezení, takže se dovedou přizpůsobit lidem malé i velké postavy. V nadcházejícím chladném počasí přijde vhod i nastavení tří stupňů intenzity vyhřívání sedadel. Při testování nás potěšilo, že navzdory uložení baterií pod zadní sedadla zůstal model C5 Aircross praktický a pohodlný, máme na mysli i v ekologické variantě tři samostatná sedadla.
Všechny s možností posouvání, sklápění či vyjímání a všechny se stejnou šířkou sedáku. Chválíme také výrazné odhlučnění interiéru, což mají mimo jiné na svědomí i přední skla s akustickou ochranou.
Silnou stránkou Citroënu C5 Aircross v případě plug-in hybridu jsou jeho jízdní vlastnosti. Řízení SUV díky vyšší pozici sedadel je neskutečně pohodlné. Konstruktéři vpředu rozumně použili vzpěry typu MacPherson a dozadu umístili víceprvkovou nápravu Multilink. S ohledem na vyšší hmotnost plug-in hybridního automobilu sáhly ještě i po hydraulických dorazech.
Pod kapotou testované hybridní verze je šestnáctistovka THP s výkonem 132 kW a 80kW elektromotor. Celkem má tak jednotka 165kW a 320 Nm točivého momentu. Plug-in hybridní C5 Aircross má ujet až 55km na jedno nabití, k této hranici jsme se také dostali kolem 50 km. Síla pohonné jednotky nám při jízdě s plug-in hybridem naprosto nechyběla, dokonce jsme byli mile překvapeni. V našem testu jsme naplno využili elektrického motoru a baterie. Díky dnes již poměrně široké síti dobíjecích stanic, a to nejen ve velkých městech, jsme na cestách bez problémů doplnili energii do baterií. V našem případě tohoto velkého SUV jsme udrželi spotřebu benzínu 5,5 l/100 km. Tohle se nám dlouho nestalo.
Velkou pochvalu zaslouží osmistupňová automatická převodovka uložená mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Řadí mimořádně tiše, příjemně a hladce. Jízda je pohodová.
Zavazadlový prostor v plug-in hybridu nabídne v závislosti na pozici sedadel prostor od 460 do 600 litrů v pětimístném uspořádání. Po sklopení opěradel vzniká rovná ložná plocha s využitelným objemem 1 510 litrů. Příjemná a vhodná je dvojitá podlaha, která poskytuje místo pro dobíjecí kabely.
Citroën C5 Aircross HYBRID je zkrátka ve všech směrech ekonomický vůz, který poskytuje dostatek komfortu pro rodinu při cestách na dovolenou a výlety. Za nás ve všech směrech dokonalý a velmi pohodlný a praktický vůz.
Hodnocení: