FACESTARAutotestVolkswagen Amarok: Prémiový dříč s komfortem na vysoké noze a dávkou odolnosti!

Volkswagen Amarok: Prémiový dříč s komfortem na vysoké noze a dávkou odolnosti!

Volkswagen Amarok se novou generací posunul o velký kus vpřed. Je větším a ve většině parametrů i lepším autem. Druhá generace pick-upu Amarok je toho jasný důkazem a to díky spojení s Fordem, při samotném tvoření zde byla využita technika. Stojí na stejné platformě, mají téměř identické rozměry, stejné motory. Mají ovšem jasně odlišitelný design a mají i jiné výbavy. Na týdenní testování dorazil Amarok DC Life 2,0 TDI 6G.

Obliba pick-upů na domácí půdě roste, důkazem toho je Volkswagen Amarok, který vás nenechá chvíli vydechnout. Doslova mohutná až agresivní přední maska v sobě ukrývá ve spodní části čidlo a radar adaptabilního tempomatu. To vše zahaluje ochranný šedivý rámeček. Stejně tak jsou v dolní části mlhovky, ty jsou velmi vkusně zasazeny do černých rámečků. Na obou stranách v jsou LED světla IQ LIGHT LED matrix. Která jsou součástí paketu Parkpilot plus pro tažné + IQ LIGHT.

Zkrátka jednodušší design

Amarok má jednodušší infotainment, jednodušší ovládání přístrojového štítu. Společná s Fordem je jen střecha, kliky dveří a kryty zrcátek, jinak má Amarok jedinečný design, sebevědomý výraz a elegantní zadní světla autu sluší.

Amarok je zkrátka příjemně prostorný pick-up. Řidič i spolujezdec sedí pohodlně, dost místa je také pro děti v sedačkách. Imitace kůže na sedadlech působí vkusně, sedadla jsou pohodlná a příjemná na posed. České zastoupení divize Volkswagen Užitkové vozy vybavilo interiér vozu gumovými koberci, tažným zařízením, ochrannými prvky pod motorem a převodovkou, nástřik korby a osvětlení tohoto prostoru.

archiv redakce facestar

Práce v rukavičkách

Po usednutí do sedadel se před vámi otevírá digitální přístrojový štít. Ten má velikost osm palců a je různě nastavitelný dle vašich aktuálních preferencí. Na levé straně za volantem najdeme ovládání světel. Mezi řidičem a spolujezdcem je dominantou velký výškový dotykový displej pod kterým jsou zkratky, které lze dobře ovládat i v pracovních rukavicích, což ještě podporuje užitkový naturel vozu.

Potěší vás dostatek úložných prostor před spolujezdcem, kde se nachází dvě palubní přihrádky nad sebou. Na displeji ovládáte takové běžné věci jako třeba klimatizace a Android auto i Apple Car. Hned pod displejem a tlačítky objevíte klasickou zásuvku pro auto nabíječku a možnost si kabelově připojit telefon. Středový panel zobrazuje volič automatické desetistupňové převodovky, možnost jízdních režimů, elektronickou ruční brzdu a držáky na nápoje.

To nejcennější na této verzi je jízda pro Amarok je to brnkačka. Auto jezdí skvěle bez ohledu na nerovnost asfaltu či děravost silnic. Totéž platí i při průjezdech rozbitými polně-lesními cestami. Amarok se náročnými sklony a bahnitými břežkami doslova těší blahem. Takto postavené auto si poradí hravě a to pochopitelně i při vyšších průjezdových rychlostech.

archiv redakce facestar

Pod kapotou tohoto dříče se ukrývá dvoulitrový čtyřválec. Výkon 150,8 kW/ 205 K zvládne na pohodu i slušně naložený Amarok rozhýbat. Spotřeba na dálnici se v našem případě pohybovala kolem 11 litrů na 100 km, lze se kombinovaně a s důrazem plynulou jízdu dostat i na deset, to je v rámci třídy velmi dobrá hodnota co říkáte? Nenaložený vůz potřebuje při jízdě na okrskách jen osm litrů.

Jízdní režimy

Nový Amarok nabízí dva typy pohonu všech kol a to vždy s redukcí označenou jako L. Základní verze má na kruhovém ovladači tři režimy zvané 2H, 4H a 4L. Na silnici se musíte spokojit s pohonem zadních kol. V tomto případě je možné použít pouze mimo zpevněný povrch. Díky náhonu na všechna čtyři kola je velmi dobrým společníkem i v terénu.

Pouhým otočením voliče na centrálním panelu lze zvolit buď režim, v němž o připojení pohonu předních kol rozhoduje v závislosti na povrchu pod kolem elektronika, nebo stálý pohon všech kol s rozložením točivého momentu mezi obě nápravy v poměru 50:60, případně pohon všech kol s redukcí. Výborné jsou nájezdové a přechodové úhly v tomto případě se Amarok protáhne lehce s elegancí.

Zavazadlový prostor zde není zato korba uveze až 1, 19 tun. Díky tažnému zařízení zvládne až 3,5 tuny. Volkswagenu Amarok druhé generace má vskutku přitažlivý design a kvalitní kabinu. Nezklame technologiemi uvnitř a jízdním komfortem. V dnešní nabídce pick-upů je tak skvělou volbou, pokud hledáte opravdu pracanta i rodinný vůz v jednom.

archiv redakce facestar

Hodnocení:

+ Výborné terénní schopnosti

+ Slušná spotřeba

+ Prostorný interiér

–  Zavazadlový prostor

archiv redakce facestar

Související články