FACESTARBydleníSklo se jen tak neomrzí. Designové skleněné doplňky v interiéru jsou v módě

Sklo se jen tak neomrzí. Designové skleněné doplňky v interiéru jsou v módě

Sady skla a porcelánu najdeme spíše jen doma u našich babiček. V moderním pojetí stolování stačí mít pár základních kousků, které lze využít nejen pro jídlo, ale například i jako nádobu na svíčku nebo vázu. To, že výrobky ze skla mají být především k užitku, říká i kreativní ředitel české sklářské značky KLIMCHI František Jungvirt. Sám navrhuje stolní sklo tak, aby bylo nadčasové a sloužilo k více účelům.

Využití skla a navázání spolupráce s českými sklářskými umělci se ve fine diningových restauracích v Čechách začíná objevovat poměrně často,” říká Petr Bartoš, zakladatel a šéfkuchař unikátního gastronomického konceptu KRUH Dining. My jsme se rozhodli v rámci naší spolupráce s Františkem  zaměřit se především na možnost využití jednotlivých produktů KLIMCHI na více způsobů. To se nám povedlo třeba s miskou z kolekce Royal Marika pro jeden z chodů našeho degustačního menu,” říká Bartoš. Dodává, že řemeslo sklářství obdivuje už dlouho a baví ho, jakým směrem tento tradiční český průmysl značka KLIMCHI posouvá.

archiv KLIMCHI

Jeden pro všechny

Spolupráce těchto dvou značek tak odráží obdiv a lásku k řemeslu, ale i trend udržitelnosti a víceúčelovosti. Právě na tu klade František Jungvirt důraz. Chce, aby výrobky KLIMCHI nebyly pouze na okrasu. „Neobklopujme se kvantitou, kupme si raději jeden hodnotný kus, se kterým můžeme servírovat po celý den, se kterým budeme rádi vstávat, obědvat i odpočívat s čajovou svíčkou. To je smyslem mého navrhování a následovného stolování s moderním sklem KLIMCHI. Žijme lepší život s českým sklem plným příběhů a poctivé práce,“ říká Jungvirt. 

archiv KLIMCHI

Karafa na víno i květiny

Pod jeho dohledem tak vznikají třeba malé sklenice typu shot glass”. Poslouží na přípitek s přáteli, ale i v kavárně na espresso nebo na vodu pro zákazníky. Nebo umělecká karafa, které sluší i květina a je tak trochu i vázou. V míse z řady Royal Marika vynikne ovoce, ale jde ji využít i jako kuchyňské nádobí nebo květináč na cibulky narcisů a tulipánů. 

archiv KLIMCHI

Využitelnost produktů zachycuje série náladových fotografií Daniely Kadlečkové, ve kterých se spojila špičková gastronomie Studia KRUH s uměleckým sklem KLIMCHI. „Myslím, že domácnosti nemusí být zahlceny stovkami kusů skla. Lidé nejčastěji používají ty, které jsou v kuchyňské polici nejblíže a které mají nejraději. I sklenice, karafa a váza mohou být nositelem silného příběhu a lokální tradice. Pořizujeme si předměty, o kterých budeme rádi mluvit, chlubit se jimi. Třeba tím způsobem, že rádi pijeme ze sklenice, kterou vyrobili čeští skláři z lokálního křišťálu ve sklárně, která zde byla založena před více než sto lety. Předměty, které máme, nemusí být bezejmenné, mohou být nástrojem komunikace, nositelem jména designera či lokální značky, stávají se tak sběratelským objektem a cenným kusem po generace, jako tomu bylo dříve,“ dodává Jungvirt. 

archiv KLIMCHI

Související články