FACESTARAutotestDS7 Crossback E-Tense 4×4: Komfortní luxus s franzouzskou elegancí

DS7 Crossback E-Tense 4×4: Komfortní luxus s franzouzskou elegancí

Francouzská prémiová značka DS Automobiles nabízí elektrifikované modely E-Tense, které symbolizují její globální vizi energetické transformace. Luxusní DS7 Crossback jsme měli možnost otestovat celý týden ve verzi E-tense 4×4, což je plug-in hybrid.

DS 7 Crossback je opravdu krásné auto svědčí o tom fakt, že se za autem každý otočí a to ještě neviděli, jak tento klenot vypadá uvnitž. Naprosto jednoduché a elegantní tvary jsou vyváženy propracovanými detaily, které jsou nejlépe vidět na předních a zadních světlech. Luxusní image vozu doplňují i mírně zakřivené přerušované LED pásy denního svícení.

DS 7 Crossback využívá poměrně hodně chromovaných prvků, najdete je na přední masce chladiče, stříbrné jsou také střešní ližiny a lišty kolem dvou koncovek výfuku.

300 koní pod kapotou

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 toho dokáže příjemně překvapit. Kombinovaný výkon 300 k a 520 Nm dokáže pořádně rozproudit krev v žilách. 

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 je vybaven hned třemi motory. Z toho je jeden benzínový a zbývající dva jsou elektrické. Dodám, že se jedná o plug-in hybrid, takže druhý elektromotor není jen pro parádu. Mezi přední a zadní nápravou však není žádné mechanické spojení. Režim 4WD navolíte tlačítkem na středovém panelu. V porovnání s hybridním pohonem zapojuje elektronika obě nápravy rychleji, častěji a intenzivněji. Pokud jezdíte málo a pravidelně nabíjíte baterii, vystačí si vůz se zadním elektromotorem. 

Jíná dimenze

Tiše a plynule, tedy bez sebemenšího trhnutí zato s příjemným lineárním nárůstem výkonu. V kombinaci s komfortním podvozkem působí DS 7 Crossback E-Tense 4×4 v elektrickém režimu jako jiná dimenze. Elektromotor dokáže opravdu slušně táhnout, a pokud potřebujete více, pomůže vám benzinový motor. Kapacita baterie je 13,2 kWh a maximální rychlost v čistě elektrickém režimu je 135 km/h. Automobil s celkovým výkonem 221 kW (300 k) vykazuje v normovaném cyklu WLTP kombinovanou spotřebu paliva 1,3 l/100 km, což odpovídá produkci emisí CO2 jen 31 g/km. Tato hodnota umožní tomuto velkému luxusnímu SUV parkovat v zónách placeného stání v Praze a dalších městech zdarma. 

Jízdu o délce cca 50 km jsem jel se spotřebou 2,4 l/100 km. Za necelých 700 km během celého autotestu vyšla spotřeba na 5,3 l/100 km podle tankování a celkem jsem dobil 8,55 kWh/100 km. Závěrečné hodnoty testování mne velmi překvapily.

Stejně jako všechny hybridy i DS 7 Crossback E-Tense rekuperuje energii v každém režimu. Jak při brzdění, tak při uvolnění plynu. Po uvolnění plynu v režimu D se rekuperuje minimálně, když je vůz prakticky na volnoběh. V režimu B je však rekuperace intenzivní po celou dobu jízdy nahoru, ale můžete ji regulovat stupněm uvolnění plynu. To je ovládání jedním pedálem. Za mne je to praktická a opravdu pohodlná záležitost. 

Jízdní režimy

Režim eSave použijete v případě, kdy si do baterie uložíte elektřinu pro pozdější použití ve městě nebo v bezemisní zóně. Kromě ukládání elektřiny má režim eSave také funkci výroby elektřiny. V tomto případě spalovací motor vyrábí elektřinu prostřednictvím generátoru a dobíjí jí akumulátor. 

Dalším z režimů je hybridní. Elektronika zde kombinuje a koordinuje práci zážehového motoru a předního a zadního elektromotoru, aby bylo dosaženo co nejvyšší účinnosti. Je docela zajímavé sledovat na centrálním displeji nebo přímo na plně digitálním přístrojovém štítu, jak řídicí jednotka přivolává k práci přední a zadní elektromotor – buď jako podporu spalovacího motoru, nebo jako samostatný pohon vozu.

Hybridní režim je také sportovním režimem, chcete-li si lépe vychutnat dynamiku, můžete osm rychlostních stupňů řadit ručně pod volantem. Opakem sportovního režimu je komfortní režim. V něm se vůz zaměřuje na efektivitu a maximální pohodlí.

Ve výbavě Rivoli námi testované verze získáte pokročilé Full LED světlomety DS Active LED Vision, automatické přepínání dálkových světel, DS ADVANCED SAFETY PACK, bezklíčový vstup a startování, vrstvená akustická boční okna.

Interiér do detailu

Interiér vozu odhaluje své přednosti až v detailech. Rozsáhlé kožené čalounění, všudypřítomné motivy mnohoúhelníků, lesklá tlačítka, moderní grafický design digitálního přístrojového štítu, automaticky vyklápěcí analogové hodiny B.R.M R180 v horní části přístrojové desky, to vše vytváří opravdu luxusní atmosféru. Vůz je cítit novotou, zpracování jednotlivých dílů a potahů v interiéru jsou zpracované na té nejvyšší úrovni.

Ovládání přední klimatizace prostřednictvím dotykového displeje  infotainmentu si rozhodně získalo u mne sympatie. Na levé straně pod displejem se nachází několik tlačítek pro ovládání klimatizace, ale pro nastavení teploty se musíte dotknout displeje, grafické provedení je příjemné na pohled a ovládání rychlé a praktické.

Maximální rychlost je 240 km/h a v dálničním spektru 110 až 160 km/h se pohon projevuje kultivovaně a agilně. Osobně jsem si to vyzkoušel na německých dálnicích, kde je zatím rychlost neomezená. Řízení vozu je opravdu příjemné a jízda plynulá a pohodlná.

V nízkých rychlostech SUV skvěle reaguje na každý povel z volantu a pedálu, ve vysokých rychlostech dává prostor pro jemné pohyby volantem, aniž by ztratilo přímý směr.

Luxusní prostor

DS 7 Crossback E-Tense nabídne posádce vozu tolik místa, kolik právě každý potřebuje. Stejné je to i v zadní části, kde je pro pohodlí cestujících umístěna zadní klimatizace se dvěma samostatně nastavitelnými výdechy. Jeho ovládání je velmi elegantní, navržené pomocí senzorového panelu, který vypadá jako dotykový displej. Cestující na zadních sedadlech, které jsou opravdu velmi pohodlné a měkké, rovněž mají k dispozici dva standardní konektory USB pro nabíjení svých zařízení.

Zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor pojme podle oficiálních údajů 555 litrů, resp. 628 litrů podle metodiky VDA, a po sklopení zadních sedadel je k dispozici nákladový prostor o objemu 1752 litrů. Sedadla se sklápějí mechanicky pomocí páček u opěrek hlavy a také páček na stěnách kufru, což hodnotím kladně. Na stěnách jsou ukryté přihrádky pro uložení předmětů, háčky na zavěšení tašek, kotvící oka, elastické popruhy a klasická 12voltová elektrická zásuvka. Za mne velké plus. Když ji zvednete, uvolní se malý prostor pro povinné vybavení nebo nabíjecí kabely.

DS7 Crossback je za mne opravdu komfortní auto, které je zvenčí elegantní a uvnitř působí luxusně. Při častém ježdění na krátké trasy s pravidelným nabíjením umí být úsporné a na na delší trasy bez tankování zvládne přes 500 kilometrů. To je slušný výkon nemyslíte?

Hodnocení:

+ pohon
+ luxusní desing vozu
+ vybavení interiéru
+ pohodlí na předních sedačkách
 
– sklon k nedotáčivosti

Související články