Modelová řada v elegantní bílé metalíze Snowflake Pearl a v kombinaci s vínově červeným interiérem nebo i střechou je prostě dokonalé spojení, kterému není co vytknout. Japonská značka takto slaví sto let. A když oslava, tak s pořádnou výbavou. Absolutní vrchol jsme si vyzkoušeli u Mazdy CX-5.
V případě limitované verze Edition 100 dostanete skutečný luxus, který je charakteristický i příjemným zpracováním, posuďte sami. Přední partie jsou pro Mazdu typické malé světlomety kontrastující s objemnou přední maskou, oba prvky elegantně podtrhuje chromovaná linka.
Boční profil vozu je kompozičně příjemně vyvážený a celistvý, doplněný o výraznější oplastování v místě lemů a prahů vozu. Výroční edici zdobí přední blatníky vozu, 19″ palcová kola. Zadní část doplňují světla a dvojice chromovaných koncovek výfuku.
Vyladěný interiér
Červená sedadla i velký červený koberec s malými koberečky s logem, budete si připadat jako při předávání cen Oscar. Barevná kombinace zapuštěná do dominující černé barvy je více než jen efektní. Ve standardu je například ještě střešní okno klasických rozměrů.
V interiéru to s červenou barvou není vůbec přehnané, přístrojová deska si ponechala černé obšití a nechybí ani bílé části mezi sedadly a ve dveřích. Efekt je povedený, interiér působí útulně a díky dobrému zpracování máte pocit prémiové třídy.
Na své si přijdou odpůrci dotykového ovládání, neboť v CX-5 se nic neovládá dotykově, ani nová větší obrazovka infotainmentu. K tomu slouží kolečko a tlačítka umístěné mezi sedadly. Středový panel mezi řidičem a spolujezdcem zaobírá elegantní páka voliče automatické převodovky, ovladače palubního infotainmentu, parkovací brzdy a dvou jízdních režimů.
Navíc aplikace MyMazda umožňuje dálkové spojení s vozidlem, odemykání přes chytrý telefon, určení polohy vozidla nebo přenášení cílů z mobilu do navigace. Vše tak máte pohodlně ve svém chytrém telefonu.
To, že se vezete v neobyčejné Mazdě připomínají jedinečné symboly na discích kol, předních blatnících, předních hlavových opěrkách nebo na obalu klíče. Zadní pasažéři také jistě ocení vyhřívání krajních sedadel či dvojici USB konektorů, chytře skrytých do loketní opěrky.
Na Mazdě zbožňuji intuitivní ergonomii ovládání. Mazda CX-5 je středně velké SUV a právem patří mezi ty nejlepší na trhu.
Atmosférický čtyřválcový motor nemá reálně méně válců. Mimochodem, auto zná jen 2 jízdní režimy Normal a Sport, což je na dnešní dobu netypické. Nezapomínejte, že se jedná o atmosférický motor, který má průběh točivého momentu a nemalého výkonu posazen velmi vysoko.
Líbí se mi, jak Mazda i v dnešní době ví a hlavně chce dělat auta s intuitivním ovládáním. Největší jistotu mi dodával pohon 4×4, který pomocí 27 čidel neustále monitoruje podmínky okolního prostředí.
S tímto pohonem vám sebevědomí rozhodně nebude chybět na silnici, sněhu nebo v terénu. U akční verze připomínající 100leté výročí značky je pohon všech kol samozřejmostí.
Pod naší kapotou naší testované edice se nacházel atmosférický 2,5 litr, který disponoval výkonem 143 kW a 258 Nm točivého momentu. Jeho síla je na všechna čtyři kola přenášena přes klasickou, měničovou automatickou převodovku.
Automat řadí hladce a plynule. Mazda CX-5 doslova miluje otáčky a právě vyšší údaje na otáčkoměru znamenají její výrazné oživení. K úspoře paliva pak slouží technologie, která vypíná polovinu válců.
Mazda CX-5 v limitované edici toho umí nabídnout opravdu hodně. Řidiči ocení úroveň kultivovanosti jízdy, luxusně pojatou kabinu či prostorný interiér. Výjimečná zůstává i nadále v oblasti pohonné jednotky, relativně objemný atmosférický motor jen tak někdo nemá.
Hodnocení:
Plusy:
+ Velmi dobré jízdní vlastnosti
+ Komfort, pohodlný podvozek
+ Sladění motoru a převodovky, rychlé reakce
+ Prémiový interiér
+ Vzhled a doplňky verze Edition 100
Mínusy:
– Chvějící se skla zpětných zrcátek