FACESTARAutotestTest: Renault Clio E-Tech o třídu vyšší hybrid s franzouzskými geny

Test: Renault Clio E-Tech o třídu vyšší hybrid s franzouzskými geny

Po delší době se k nám na týdenní autotest dostal opravdu jedním slovem elegán. Renault Clio E-Tech v exkluzivní modré barvě Iron. Renault Clio v hybridní verzi kombinuje hladký spalovací motor s hlavním a přídavným elektromotorem a navíc technologicky unikátní řešenou převodovkou.

Clio E-Tech je technicky poměrně zajímavě řešené autíčko, na první pohled působí konzervativněji a používá trochu jinak řešenou hybridní technologii. Po technické stránce se řadí k full-hybridem, což značí, že má elektromotor a baterii s kapacitou, která mu umožní čistě elektrický dojezd řádově v jednotkách kilometrů. Na druhou stranu – takovou baterii s kapacitou 1,2 kWh netřeba externě nabíjet, Clio to zvládne samo i díky rekuperaci, která je navíc při tomto voze opravdu efektivní.

Jako v obýváku

Renault Clio E-Tech má opravdu co nabídnout i uvnitř vozu. V interiéru zaujme zejména vertikálně orientovaný středový displej. Menu infotainmentu je přehledné, velmi rychle jsme se v prostředí zorientovali. Nové Clio je na svou třídu opravdu prostorné auto s velmi slušnými jízdními vlastnostmi, líbí se nám také o něco konzervativnější pojetí exteriéru. Clio na svou třídu nabízí opravdu velmi slušný vnitřní prostor.

Menší omezení mohou cítit vyšší cestující vpředu v oblasti kolen, který z jedné strany omezuje rozšiřující se středová konzole, plynule přecházející do středového tunelu a z druhé z dveří vystupující klika, respektive loketní opěrka.

O třídu vyšší liga

I když je Clio z kategorie malých aut, v interiéru to hraje na vyšší ligu. Velký 9,3-palcový displej uprostřed palubní desky je skutečně jako z aut o třídu výše. I když je dnes v převaze displej orientovaný na šířku, Renault tomu nasadil vyšší laťku umístěním displeje na výšku. 

Prostor řidiče se skládá z volantu, dvou rozměrných displejů a ergonomicky přesně umístěných mechanických ovladačů klimatizace. To vše designově doplňují chromované linky, prosvětlené LED lištami s proměnlivou barvou osvětlení, v našem případě ozvláštněno paketem Ambiance, který půlku interiéru přemění podle vaší nálady.

Ve výbavě Intense máte již v ceně například automatickou klimatizace, hands-free přístupovou kartu, full LED světla, zadní parkovací senzory a i navigaci. A to bez ohledu na to, zda si zvolíte benzinovou nebo hybridní verzi. A když už jsme u světel, ty jsou dokonalá. Tak dobré potkávací LED v malém segmentu aut nemá mnoho konkurentů. Svítí skutečně skvěle, dokonce ani dálkový režim nepovažujeme za špatný. 

Na druhou stranu – stačí si přidat zvuk, za příplatek můžete mít v autě opravdu výborné ozvučení. Audiosystém Bose s devíti reproduktory včetně subwooferu vás bude bavit. Ještě se podíváme na kufr, který má objem při hybridní verzi 299 litrů, což je téměř o stovku méně, než při čistě benzínové – to je další argument, který při rozhodování se mezi nimi stojí za zvážení.

Pod kapotou 140 koní

Designově je aktuální pátá generace velmi konkurence schopná. Hybridní Clio pohání hladký benzínový motor SCE o objemu 1,6 litru a výkonu 67 kW (91 koní), který je doplněn elektromotorem o výkonu 36 kW (49 koní) a ještě startér-generátorem o výkonu 15 kW, resp. 20 koní. Systémový výkon auta je 103 kW, což je rovných 140 koní.

Originální je řešena sekvenční multi-mode převodovka. Ta totiž vůbec nemá klasickou spojku, synchronizaci místo ní zajišťuje elektromotor. Má čtyři rychlosti pro spalovací motor a dvě pro elektromotor. Takže v čistě elektrickém režimu (auto se díky této spojce vždy rozjíždí v elektrickém režimu) jsou k dispozici dva stupně, v čistě spalovacím čtyři a v hybridním celkem osm.

Silná stránka města

Řazení je hladší, komfortnější a rychlejší. Z pohledu uživatele tato inovativní převodovka opravdu směrem nahoru řadí plynule a rychle, ve městě při rozjíždění se z křižovatky budete mít pocit, jako byste seděli spíše v elektromobilu, dynamika je ve městě jeho silnou stránkou. 

Pokud bychom měli subjektivně ohodnotit Renault Clio E-Tech 140 je opravdu dobře a efektivně řešena rekuperace. Je poměrně intenzivní, rychle dokáže dobít baterii a když si tento režim zvyknete používat, je téměř jisté, že na brzdový pedál můžete zapomenout. Na cestě je komfortnější a za průjezd nerovností si rozhodně zaslouží velké plus.

 

 

 

 

 

 

Související články