FACESTARAutotestV květnu představí Mitsubishi velkou novinku!

V květnu představí Mitsubishi velkou novinku!

Neprozradím to rovnou. Zkusím nápovědu:

  • Atraktivní design kupé SUV
  • Unikátní V2H technologie
  • Není to Outlander
  • Technologie PHEV

Ano, je to tak. V květnu se dočkáme nejnovějšího přírůstku do rodiny Mitsubishi – Eclipse Cross PHEV.

Oproti svému předchůdci představí nový Eclipse Cross PHEV několik novinek mezi které bude patřit nový design přední části s full LED technologií, přepracovaný interiér, nový středový panel, prodloužená karoserie a větší a variabilnější zavazadlový prostor.

Toto vše bude navíc doplněno sofistikovaným systémem pohonu 4×4 S-AWC a prémiovou plug-in hybridní technologií s architekturou elektromobilu.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross PHEV přichází o 3 roky později a s více jak čtvrt milionem prodaných vozů bude přebírat štafetu po svém předchůdci. Našlápnuto má již od začátku skvěle díky zisku prestižního ocenění Good Design Award, pořádaném Japonským institutem na podporu designu.

Mitsubishi - Eclipse Cross PHEV

Mezi hlavní přednosti nového vozu bude jistě patřit:

  • dojezd čiště na elektřinu až 45 km
  • dojezd čiště na elektřinu v městském cyklu až 55 km
  • možnost standardního i rychlého dobíjení
  • technologie V2H
  • palubní zásuvka o výkonu 1 500 W
  • záruka na baterii pohonu 8 let / 160 000 km

Unikátní architektura elektromobilu

Nový Eclipse Cross PHEV převzal z modelu Outlander PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC.

Tím zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické. Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 55 km v městském režimu, a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.Mitsubishi - Eclipse Cross PHEV

Efektivní pohon všech kol

Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.

Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Systém podporuje mimořádnou úroveň kontroly řízení, zatáčení i brzdění, kdy využívá agilní odezvu – pro elektromobil charakteristickou.

Tajuplná technologie V2H

Díky špičkové inovativní technologii V2H a palubní zásuvce o výkonu až 1500 W můžete z vozu napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě. Poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích. Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího i celou domácnost za pomoci uložené elektřiny – zařízení typu V2H se zde připojují k portu pro rychlonabíjení přes transformační jednotku.Mitsubishi - Eclipse Cross PHEV

Jelikož Eclipse Cross PHEV si dokáže vyrábět elektřinu sám, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie s příkonem až 10 kWh.

Na představení novinky Eclipse Cross PHEV se v redakci těšíme a na zapůjčení testovaného modelu ještě více.

Související články