Po týdenním testování vozu Škoda Scala jsem řekl doma manželce, že si dokážu Scalu představit jako naše příští rodinné auto. Vykulila na mě oči a řekla, že jsem asi spadl z višně. Tak jsem sbalili jí i prcka a vyjeli jsme na výlet. Jak to celé dopadlo, Vám povím až na konci. V článku bych rád psal o tom, jak mě Škoda Scala příjemně překvapila.
Všichni o mě ví, že design škodovek se mi nelíbí. Většina automobilek se pustila do změny designu přední masky, ale škodovka měla pořád knírek mezi světly a to mi nepřijde oku lahodící. Nový design Scaly sice ponechal knírek mezi světly, ale naštěstí navštívil barber shop a k tomu se navíc stala světla součástí celé přední masky.
Přední LED světla krásně propojují horní část masky vozu s chromovým orámováním. Zezadu se mi Scala líbí ještě víc. Zadní světla jsou standardně dodávána s koncovými LED světly, ale je možné vyměnit je za TOP LED světla s dynamickými blinkry. Kromě toho je Škoda Scala první modelem, který má na zadních dveřích místo obrazového loga nápis Š K O D A.
Interiéru dominuje velký samostatný displej
Uvnitř mě překvapil prostor. Opravdu jsem si nepřišel jako v nástupci Škody Rapid. Kdyby mě posadili dovnitř se zavřenýma očima, řekl bych, že nejspíš sedím v nové Octavii. Prostoru uvnitř je spousta a celý interiér je přepracovaný. Povedlo se to? Posuďte sami. Za mě dostává interiér nové Škody Scala jedničku s hvězdičkou.
Sedadla jsou komfortní a mají slušné boční vedení. Moc mě potěšila posuvná loketní opěrka, takže jsem si mohl udělat opravdové pohodlí. Multifunkční volant padne do rukou a můžete skrz něj číst informace ve virtuálním kokpitu, který je přehledný a dobře čitelný i na slunci.
Největší peckou v interiéru je obří infotainment Bolero, který je správně umístěn v zorném poli řidiče. 8″ obrazovku doplňuje 8 reproduktorů. Hudba je krásně slyšet i při rychlejší jízdě na dálnici. Infotainment je přehledný a velmi intuitivní. V tomto směru by se zde mohlo spoustu automobilek učit, jak má vypadat „user friendly“ prostředí. Kaňkou na dokonalém interiéru jsou 2 USB-C konektory, na které jsou potřeba redukce.
Zavazadlový prostor má objem 467 litrů, což je o nějakých 52 litrů více než u předchozího Rapidu. Celkově je zavazadlový prostor řešený simply clever. Podlážka v kufru je oboustranná. Z jedné strany je klasický kobereček a z druhé strany je podlážka gumová pro případný převoz něčeho špinavého. Háčky na zavěšení tašek jsou z obou stran. Navíc jsou k dispozici i náhradní háčky, které můžete uchytit vzadu za zadní sedadla pro pověšení dalších tašek. Škoda, že se pro vstup do kufru nevyužil i prostor za zadní loketní opěrkou.
Líbí se jí i na dálnici
„Základní přeplňovaný benzinový motor vyhoví zákazníkům s klidným stylem jízdy a nízkým kilometrovým nájezdem.“ Toto doporučení stojí u mnou testovaného motoru 1.0 TSI s výkonem 85 kW a 6 stupňovým manuálem. Já moc klidný styl jízdy nemám, a přesto mi litrový benzínový motor vyhovoval. Vždyť se s ním dá při rozjezdu i gumovat. Jasně, s motorem 1.5 TSI s výkonem 110 kW bude asi větší zábava za volantem, ale já bych si klidně litrový benzín nechal. Má tichý chod, nízkou spotřebu kolem 5 l/100 km a dostatečné zrychlení, když potřebuji.
Dálniční rychlost zvládá bez problémů a dokonce v ní umí zrychlit, když je potřeba. Přečetl jsem si pár negativních komentářů k podvozku Scaly. Údajně je určen pro menší auta a není tak pohodlný. Blbost. Škoda Scala má velmi dobré jízdní vlastnosti a za mě i výborný podvozek. Pohodlný a přitom pevný na silnici. Sice to není nic pro princeznu na hrášku, ale Vás nebude bolet zadek ani záda po 300 km za volantem a to je výborné vysvědčení.
Závěr Škoda Scala
Škoda Scala mě vážně příjemně překvapila. Dokážu si ji představit jako naše další rodinné auto. Manželku jsem během jednoho výletu sice nepřesvědčil, ale dám ruku do ohně, že je Škoda Scala jedno z nejlepších aut ve své třídě. Tohle auto Vás nepřesvědčí z obrázku. Musíte ho vyzkoušet! Má spoustu drobností a detailů, které potvrzují slogan simply clever. Když pak přesednete do jiného auta, budete si říkat, že já vůbec z té Scaly vysedal.
Plusy a mínusy
+ Konečně pohledná Škodovka
+ Zadní TOP LED světla s dynamickým směrovým ukazatelem
+ Naprosto splňuje slogan „simply clever“
+ Největší displej infotainmentu ve své třídě
+ Opravdu pěkný interiér
+ Široký výběr motorů
– Sílu klimatizace nelze nastavit okamžitě, musím přes menu
– Pro USB-C konektory budete potřebovat redukce