Když testuji auta, občas mám problém, že při parkování v nákupním centru nemůžu to své auto najít. Dřív byla stříbrná metalíza ukázkou vyšší výbavy. Pokud si dnes koupíte auto se stříbrnou metalízou, říká to o Vás jediné. Rezignovali jste na život, už od něj nic neočekáváte a jste ten nejvíc nudný tvor na zemi. Na opačném konci pólu může být nová Toyota Aygo, ideálně ve verzi Selection x-cite.
Ale pozor, oranžovo černá kombinace není jen o tom, že bez problémů najdete své auto v nákupním centru plném stříbrných kombíků, ale navíc o Vás řekne, že jste nad autem přemýšleli. Protože nová Toyota Aygo je v segmentu malých městských vozů sakra dobrá volba!
Nuda stranou
Zda se auto líbí nebo ne je na každém z nás. Mě přijde osobitý design karoserie hodně zajímavý. Přední masce vozu dominuje velké písmeno X v jehož středu je logo automobilky Toyota. Horní část krásně prodlužují světlomety téměř až k zrcátkům. V této barevné variantě Oranžová Pure dostanete černou střechu včetně zpětných zrcátek. Ty zrcátka jsou v celkovém dojmu strašně důležitá, protože pak vzhled auta působí jako celek naprosto perfektně. Vůz rozhodně nepůsobí nudně ani uvnitř. Pojďme se na to podívat.
I v interiéru dominuje kombinace černé a oranžové. Začíná to u ventilačních otvorů a končí u koberečků prošívaných oranžovou nití. Ale přesto jde o decentní styl. Nic není přeplácané. Uvnitř jsem měl jako řidič pocit, že nesedím v autě, které nemá ani tři a půl metru na délku. Prostoru je pro řidiče a spolujezdce hodně. Vzadu už je místa méně. Multifunkční volant se dobře drží a vůz z něj dostává přesnou odezvu.
Hudba jako od Bose
Sedačky jsou pohodlné, ale za mě schází boční vedení. Posed za volantem je pohodlný i pro 180 cm vysokého člověka. Ovšem problém jsem měl s vysokým upevněním bezpečnostních pásů, které jsem cítil na krku. Zavazadlový prostor je spíš taková větší diplomatka, s objemem 168 l do ní nedáte třeba kočárek. Nejvíc hvězdiček dávám nové Toyotě Aygo za produkci hudby! Na tak malé autíčko je hudba naprosto dokonalá. Pokud byste na repráky nalepili Bose, tak bych tomu klidně věřil.
Velmi mě potěšila bohatá standardní výbava, která nabízí klimatizaci, multifunkční volat a řadu prvků aktivní bezpečnosti. K tomu je ve standardní výbavě zahrnut navíc multimediální systém Toyota X-touch s barevným dotykovým displejem o velikosti 7″ se zobrazováním zadní parkovací kamery. U malých městských vozů jsem viděl problém s tím, že do nich automobilky neumisťovaly moderní technologie – Toyota tento nedostatek pochopila a v novém Aygu je samozřejmostí integrace smartphonu přes Apple CarPlay a AndroidAuto. A funguje naprosto bez problémů.
Malé a pohodlné
Toyota myslí i na bezpečnost, a proto je součástí paketu Toyota Safety Sence množina systémů aktivní bezpečnosti. Riziko nehody se tak minimalizuje využitím moderních technologií jako např. kamera ke sledování vzdálenosti před vozidlem a laserový senzor nebo radar k měření vzdálenosti od objektů na silnici a jejich rychlosti.Tento systém následně upozorňuje na všechna nebezpeční. Pokud řidič nereaguje, aktivně sám zasáhne, aby předešel nehodě.
Nová Toyota Aygo je perfektní do města a možná i mimo něj. Litrový motor s výkonem 72 koní jsem vyzkoušel i na dálnici na trase Poděbrady – Praha a zpět. Umí jet dálniční rychlostí pohodlně v pravém pruhu. Vůz sice postrádá dynamiku, za to nabídne bohatou dávku pohodlí a hlavně úspornost. Při jízdě město/mimo město se mi podařilo dostat spotřebu pod 4 l/100 km, jinak jsme na nějakých 4,5 l/100 km. Takže jak říká jeden můj kolega: „Natankuju za 500 Kč a jezdím s tím čtvrt roku.“ Při řízení mě překvapila krátká dráha spojkového pedálu. Asi dva dny jsem si na to zvykal, ale pak mi to přišlo parádní. Proč sešlapovat půl metru, když stačí 10 cm a výsledek je stejný, možná i lepší. Velké plus dávám za pohodlný podvozek a brzdy, které krásně plynule brzdí i z vysoké rychlosti.
Závěr Toyota Aygo
Pokud nechcete nudné stříbrné auto, je tu nová Toyota Aygo. Nabízí pohodlné a příjemné svezení ve městě i mimo něj. Je levné a k tomu nabízí velmi nízkou spotřebu. Uvnitř nepoznáte, že jedete v malém autíčku, nabízí téměř vše, co velké vozy. Může být jako druhé auto do rodiny, i když kočárek do kufru nedáte. Ovšem jako první auto pro dceru budete okamžitě otcem roku.
Plusy a mínusy
+ Aygo má styl
+ Skvělá barevná kombinace
+ Dokonalá produkce hudby
+ Rychle reagující infotainment
+ Přesné řazení
+ Krátká spojka
+ Výborné brzdy
– Sedačky nemají boční vedení
– Umístění bezpečnostních pásů